Divendres, 29 de Març de 2024

BCN World i Tecnoparc

03 d'Abril de 2014, per Ferran Pujol

Una de les definicions més acceptades d'intel·ligència és "la capacitat de l'individu d'adaptar-se al medi". Anar en contra de la força majoritària només pot respondre a dues raons: per motius ètics i morals que impossibiliten acceptar un corrent majoritari i això significa vestir d'èpica i persistència la lluita, o bé per incapacitat d'acceptar la realitat en la qual haurem desenvolupar-nos.

En el mateix moment que es va crear Port Aventura es va iniciar un camí cap a un determinat model de turisme. La realitat ens deia que si el projecte funcionava, hauríem d'anar aprofundiNt en aquest model.

En aquell instant va sorgir la força de reacció contrària (ben estudiada en física) on el seu objectiu és transformar el model. Qualsevol model alternatiu és bo menys el que ja s'ha iniciat, per això molts d'aquests agents defensaran el 'turisme cultural' (que algú m'hauria d'explicar en números), el 'turisme gastronòmic', 'el turisme ambiental', etc.

El fet de proposar aquests 'models' com 'alternatius' els impossibilitava de fer-los realitat, mentre que si els enfoquem com a complementaris sí que funcionen. L'exemple més clar és el Modernisme (Art Noveau o Modern Style) i Gaudí a la ciutat de Reus on té l'èxit com a oferta complementària al nou turisme de la Costa Daurada.

En el debat de Barcelona World (en el parc temàtic de Ferrari també) o en qualsevol altre que pot anar venint ha estat, com sempre en el nostre país, un debat que no s'ha bellugat del tòpic i la consigna. BCN World és una bona notícia per al territori, com ho va ser Disney World per a Oregon. El que hem de fer és copiar, interpretar i millorar les experiències d'altres zones que tenen aquest model com a punt màxim d'atracció.

Primer de tot, la Costa Daurada deixa enrere l'amenaça que tenia quan només oferia sol i platges. Ara, ja tenim un punt diferencial respecte a la nostra competència mediterrània. En segon lloc, tenim un repte que pot ser una gran oportunitat econòmica, i Reus, especialment.

Tots aquest parcs es fonamenten amb un R+D tecnològic brutal. Tenen en les noves tecnologies la base per ofertar noves atraccions i nous punts calents d'atenció i reclam. Els simuladors, la informàtica, els jocs virtuals, la relació parc-visitant, la telefonia mòbil i els seus aplicatius, etc, formen part de l'essència de l'oferta d'un  parc temàtic.

Per a moltes empreses de desenvolupament de programes recreatius és importantíssim ser a prop dels seus clients i poder fer proves, demos, etc, tenint en compte que hi ha empreses micro, empreses mitjanes i empreses grans en aquest sector, moltes com a partners entre elles.

El Tecnoparc, a Reus, pot ser la gran oportunitat de configurar un clúster tecnològic únic al sud d'Europa, recolzat per una infraestructura universitària. Això permetria equilibrar els llocs de treball 'de baixa qualitat' que alguns esgrimeixen per oposar-se al projecte. És per això que cal felicitar-nos de tenir al front dels principals ajuntaments de la zona alcaldes de partits amb sentit de govern.

Ferran Pujol és consultor i membre de Reagrupament

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

empar pont  03 d'Abril de 2014

És d'agrair que algú recordi

És d'agrair que algú recordi l'esperit en què es va fundar el projecte Tecnoparc. teixit empresarial de valor afegit que portés a Reus professionals qualificats que ens ajudessin a millorar la nostra qualitat de vida i donés opcions de treball al nostre jovent format i ben preparat