Divendres, 29 de Març de 2024

El copilot del vol de Germanwings va tenir la voluntat d'estavellar l'avió, segons el fiscal

Andreas Lubitz, de nacionalitat alemanya, va rebutjar voluntàriament obrir la porta de la cabina al comandant de vol", que havia sortit, i "va accionar el botó comandant la pèrdua d'altitud"

26 de Març de 2015, per ACN
  • Captura d'imatge del vídeo que mostra la zona es va estavellar l'avió

    ACN

El copilot del vol Germanwings estavellat als Alps va tenir la "voluntat de destruir l'avió", segons el fiscal de Marsella, Brice Robin. El responsable francès de la investigació ha informat que, després de l'anàlisi del so de la caixa negra, "la interpretació més plausible i probable" és que el copilot "va rebutjar voluntàriament obrir la porta de la cabina al comandant de vol", que havia sortit, i "va accionar el botó comandant la pèrdua d'altitud". "Ho va fer per una raó que ignorem totalment, però que es pot analitzar com una voluntat de destruir l'avió", ha revelat Robin, que investigarà "l'entorn" personal, familiar i professional del copilot, Andreas Lubitz, de nacionalitat alemanya. En aquest succés, que ara ha donat un gir inesperat, hi va morir l'empresari reusenc Enric Guiot Chacón.

"No faig servir la paraula suïcidi, perquè quan tens la responsabilitat de 150 persones al darrera, no ho considero un suïcidi", ha aclarit el fiscal. Els passatgers de l'A320 "només van adonar-se en l'últim moment" i "van morir en l'acte", segons els investigadors. El copilot Lubitz, que tenia 28 anys, feia "alguns mesos" que treballava a Germanwings i tenia "diversos centenars d'hores de vol" d'experiència, "no està fitxat com a terrorista" ni tampoc "res no fa pensar que es tracti d'un acte terrorista", ha informat Robin.

Segons el so enregistrat per la caixa negra de l'avió, uns deu minuts abans que l'avió s'estavellés el comandat i el copilot havien començat a "fer el brífing" per preparar l'aterratge a Düsseldorf. Durant la conversa, però, "les respostes del copilot semblen lacòniques", "curtes en comptes de mantenir un intercanvi, un diàleg", ha explicat el fiscal. "Després el comandant demana al copilot que prengui el comandament i sentim el soroll d'una cadira i d'una porta que es tanca", com si el comandant sortís de la cabina. "El copilot es queda sol i manipula el 'Flight Monitoring System' per accionar el descens de l'aparell, una acció que només pot fer-se voluntàriament", ha revelat Robin.

El copilot Lubitz va rebutjar obrir la porta blindada al comandant, tot i que aquest va identificar-se a través de l'intèrfon i va picar reiteradament a la porta blindada. Tampoc no respon a les crides per ràdio dels controladors aeris, ni de la torre de control de Marsella ni dels pilots d'altres avions que el van intentar contactar. En l'enregistrament, però, "s'escolta un soroll de respiració humana fins l'impacte final, és a dir, que a priori el copilot estava viu", ha assegurat Robin.

"Respirava normalment, no com algú que pateix un infart, i no ha pronunciat cap paraula des que el comandant ha sortit de la cabina, silenci total", ha afegit. Quan "les alarmes de l'avió van sonar per alertar l'equipatge de la proximitat del sol i demanar-li que redrecessin l'aparell, se senten cops violents" del comandant "per intentar esfondrar la porta blindada" i "crits fins als darrers instants abans de l'impacte", ha assenyalat el responsable de la investigació.

"Ha permès voluntàriament la pèrdua d'altitud de l'avió, però no tenia cap raó de fer-ho, ni a priori tampoc cap raó per impedir que el comandant pogués tornar a la cabina ni per no respondre als controladors aeris ni a la torre de control, són moltes coses..." ha insistit el fiscal de Marsella.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics