Dissabte, 20 d'Abril de 2024

La Cucafera de Reus participa en la segona edició del fòrum 'Som cultura popular' de Barcelona

L'escola Els Ganxets va crear aquest element del seguici festiu l'any 2014 per participar a les festes majors

28 de Gener de 2018, per Redacció
  • Íngrid Camplà i Ernest Montané expliquen el projecte a l'Espai Fabra i Coats

    Cedida

Aquest cap de setmana la comissió de la Cucafera, l'element festiu coordinat per l'AMPA de l'Escola els Ganxets de Reus, ha participat en la segona edició del fòrum 'Som cultura popular', celebrat a l'Espai Fabra i Coats del barri Sant Andreu, de Barcelona.

L'Agrupació del Bestiari Festiu Popular de Catalunya ha decidit convidar a la comissió de la Cucafera perquè compartís entre els presents, el projecte que vincula l'educació escolar i la cultura popular. Des del 2014 que l'exòtic element festiu,creat per l'escultor reusenc Manel Llauradó i portat per alumnes del col·legi, participa a les festes majors de la ciutat.

La conferència de la comissió ha anat a càrrec de dos dels responsables de la Cucafera, Íngrid Camplà i Ernest Montané. Els dos han explicat l'experiència del projecte i com es va produir la campanya de micromecenatge per tal d'obtenir els primers ingressos per fer realitat l'element festiu. També han detallat altres qüestions com el vestuari, les sortides o el marxandatge existent. Per finalitzar la ponència, s'ha projectat el videoclip de la cançó de la Cucafera, present a la plataforma You Tube.

La segona edició del fòrum SOM CULTURA POPULAR, que s'ha realitzat a l'Espai Fabra i Coats del barri de Sant Andreu, ha tancat portes aquest diumenge amb una participació de 16.000 persones, tres mil més que en la primera edició, i un centenar d'entitats implicades.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics