Dimecres, 14 de Novembre de 2018

La delicadesa d'Andrea Motis obre el Memorimage

Un documental sobre la trompetista enceta el festival reusenc, que s'allargarà fins dissabte

08 de Novembre de 2018, per Marc Busquets
  • Tort, Jariod i Motis, al Bartrina, en la inauguració del Memorimage 2018

    Marc Busquets

Nit d'estrena al Bartrina, aquest passat dimecres, amb el documental 'Andrea Motis, la trompeta silenciosa', de Ramon Tort. Aquesta ha estat l'obra escollida per inaugurar la 13a edició del festival internacional de cinema de Reus, el Memorimage. Lligat enguany a 'Reus, Ciutat de la música 2018', el certamen ha inclòs en la seva primera vetllada un petit concert de la jove intèpret amb els seus còmplices habituals, Joan Chamorro i Josep Traver. Per endavant, tres dies més de projeccions al teatre i també a L'Orfeó reusenc, si bé la seu prevista d'entrada era el remodelat Castell del Cambrer. 

Un Memorimage que gira sobre tres eixos

En un acte de benvinguda conduït per la periodista Montse Llussà, el director artístic del Memorimage, Daniel Jariod, ha destacat que l'esdeveniment d'enguany gira "sobre tres eixos". Un, la música; un altre, la "revolució", representada per obres com 'Nueve días sin Fidel', de la rapitenca Sofia Cabanes; i, el tercer, la joventut. La cloenda, de fet, els donarà veu a través d''Out', de Denis Parrot, un audiovisual fet a partir de vídeos de Youtube i altres xarxes en què adolescents d'arreu revelen la seva homosexualitat. El responsable dels serveis territorials de Cultura, Jordi Agràs, ha manifestat que el festival reusenc "enllaça la memòria del passat amb el present i el talent del futur". 

Per part seva, la regidora del ram, Montserrat Caelles, ha enumerat els diversos festivals que es duen a terme a la ciutat per expressar "la dinàmica vida cultural de la ciutat". Acte seguit ha estat el torn per a Tort, realitzador del film inaugural dedicat a Motis. Aquest ha explicat que ha vist créixer la trompetista al llarg dels anys que l'ha acompanyada amb la seva càmera. El documental, amb tot, és força irregular i sembla fet a partir d'anècdotes, farcit de reflexions de la intèrpret que no l'apropen precisament a l'espectador.

A partir d'una bateria inesgotable de primers plans, el treball de Tort ens mostra una jove discreta, delicada i amb talent, sí, però sense res gaire interessant a dir. Ja finalitzada la projecció, Motis i els seus acompanyants han ofert una actuació d'uns 30 minuts que ha complagut el Bartrina, amb versions incloses d'Amy Winehouse (força arriscada, per cert) i dels Amics de les Arts

COMENTARIS (0)

Reportatges