Dijous, 13 de Desembre de 2018

La publicitat que ens parla

Ramon Cornadó proposa, amb l'exposició 'Street publicity', una reflexió sobre la relació inconscient que l'individu manté amb els reclams publicitaris al carrer

18 de Febrer de 2018, per Marc Busquets
  • Recull de fotografies incloses a 'Street publicity', de Ramon Cornadó

    Ramon Cornadó

  • Ramon Cornadó

  • Ramon Cornadó

  • Ramon Cornadó

  •  

Amb l'objectiu de convidar el públic a la reflexió, el fotògraf Ramon Cornadó ha presentat aquest passat divendres al vespre el seu treball 'Street publicity' al Centre de Lectura de Reus. Es tracta d'un recull d'imatges en què el creatiu mostra la relació, sovint sorgida sense ni adonar-nos-en, que mantenim amb els reclams publicitaris que són en places i carrers. La selecció d'instantànies podrà visitar-se fins al proper 2 de març a la sala Fortuny de l'equipament cultural. 

Cartells, banderoles i rètols que ens parlen

Instal·lat a Reus des de fa un temps, Cornadó explica que va ser quan es va trobar vivint pel nucli antic de la ciutat que va entendre que estem envoltats de banderoles, rètols, cartells, lones i altres materials amb missatges publicitaris "no sempre honestos". Altres ciutats tenen l'eix comercial "més diluït, però a Reus tot és a tocar i em va despertar interès", afegeix. Estímuls a totes bandes. Llums, colors, lletres i textures. Va ser llavors quan va posar-se a observar situacions curioses que es produeixen sense que les tinguem presents, i que ara mostra "per fer-nos pensar". 

Com a fotògraf, argumenta, "tinc una visió crítica de les coses que ens envolten i em vaig proposar copsar com ens relacionem els vianants amb la publicitat que hi ha al carrer". "Tinc la certesa que encara que no ens n'adonem, hi ha reclams publicitaris que ens busquen i ens troben", adverteix. De fet, conclou, "el que la publicitat busca és un impacte, no sempre sense el nostre permís". Algunes de les obres del treball són captades a Barcelona, "perquè vaig buscar-hi els grans anuncis que cobreixen les façanes quan hi ha obres", revela. "En aquest cas, volia captar "la petitesa" de l'individu davant "del gran poder" que pot tenir segons quina publicitat. 

Per tot plegat, creu, el debat "ens hauria de fer plantejar per què la regulació en la publicitat és tan permissiva". "És a tot arreu, i estem sotmesos a molts estímuls sense que nosaltres tinguem la capacitat de decidir res", denuncia. 'Street publicity' forma part de la línia de treball "més reflexiva i crítica amb tot allò que ens afecta" en l'obra de Cornadó. L'altra, detalla, "és més estètica". L'exposició fotogràfica romandrà al Centre de Lectura de Reus fins al proper 2 de març. 

 

 

 

 

Feu clic sobre qualsevol fotografia per iniciar el passi de diapositives

ramon cornadó reus centre de lectura street publicity reusdigital
ramon cornadó reus centre de lectura street publicity reusdigital
ramon cornadó reus centre de lectura street publicity reusdigital
ramon cornadó reus centre de lectura street publicity reusdigital
COMENTARIS (0)

Reportatges