Dilluns, 19 de Novembre de 2018

Manrique contra el destí

El Fortuny acull un 'Èdip' en què l'intèrpret brilla sota la direcció de Broggi

10 de Novembre de 2018, per Marc Busquets
  • Escena de l'obra 'Èdip' al Teatre Romea de Barcelona

    Teatre Romea de Barcelona

I, de sobte, el Fortuny reusenc ha esdevingut Tebes. Oriol Broggi, que ha abordat la tragèdia grega en diverses ocasions a la seva trajectòria, ha convertit Julio Manrique en Èdip, rei de la ciutat. Aquest brilla en un muntatge sòlid, i lidera un repartiment en què cal destacar-hi també Carles Martínez i Mercè Pons. 

L'Èdip de Manrique avança cap a la fatalitat tot buscant els seus orígens. I ho fa amb un to contingut, sense excessos verbals ni gestuals, tot mostrant que no pot escapar del seu destí.  L'angoixa i la desesperació el devoren, fins que és capaç de passar comptes amb el seu passat per morir tranquil, sol i en pau. 

No és aquesta una aproximació a Sòfocles recarregada, o hiperbòlica. De fet, és en els detalls on accentua la seva essència. La recerca (a tot preu) de la identitat, l'acceptació d'un mateix i la lluita entre el desig de l'home i la imposició divina doten el muntatge d'una mirada pausada, molt propera. 

Tampoc Broggi ha volgut recrear-se en el passatge en què Èdip es treu els ulls. L'interessa més el camí erràtic del personatge un cop fora de palau i de la ciutat fins que "allà on les pedres i les paraules són amigues", escull la seva pròpia fi, lliure ara del mal que sempre l'ha acompanyat.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)

Reportatges