Cookie control
Diumenge, 18 d'Agost de 2019

El taxi del ‘Ventureta’

07 de Juliol de 2016, per Antoni Zaragoza
  • Un taxi semblant al del 'Ventureta'

    Arxiu Antoni Zaragoza

A la dècada dels anys quaranta els taxis eren d’allò més variats i, entre altres coses, s’utilitzaven en l’àmbit popular per a casaments, comunions, batejos, etc. Formaven part del servei popular. El taxi del taxista conegut com el ‘Ventureta’ (Bonaventura Cartanyà), T- 1316, marca Overland, tenia una capacitat extraordinària de places: el seient del conductor, dues cadiretes plegables, dos seients més, un seient normal i un al final, amb un total de tretze places. Quan es tractava de comunions o batejos, en els quals hi havia presència de canalla, la gent el buscava desesperadament perquè el nombre de viatgers era més nombrós, i es feien vertaders disbarats.

També n’hi va haver un altre de molt gran que era propietat de la família Prous, un taxista ben conegut. Tenint en compte que cada servei valia el mateix, preu per preu, sabates grans. Tenia el garatge al raval de Santa Anna, gairebé davant de l’antic Banc d’Espanya. Era un local molt gran que possiblement havia estat un bar abans de la Guerra, després va acollir la constructora CREO i avui, la botiga de mobles La Mina. Tenia una feinada per a ficar i treure el vehicle del garatge. El raval tenia dos sentits, i si tenim en compte que el taxista era una persona baixa d’estatura, amb prou feines arribava al volant. En fi...

En aquelles èpoques també hi va haver restriccions de gasolina, i alguns vehicles s’havien d’equipar amb gasogen. Portaven uns paquets a base d’unes calderetes que feien la impressió d’haver de fer un viatge a la Lluna. Els camions també utilitzaven el mateix sistema que els taxis. Els vehicles, per a fer gasolina, havien d’anar al sortidor del Marcial Matías, a la plaça de Catalunya, on es formaven cues llarguíssimes i subministraven el combustible mitjançant tiquets per a controlar-ne el consum. La plaça de la Sang tenia un altre sortidor, però era de petroli i de vegades la fila d’espera arribava més avall.

La filera de taxis era com un mostrari de models de distintes marques, una postal de l’època que incloïa des del Renault 4/4, al qual s’havia d’entrar amb 'calçador', fins a tota la gamma de cotxes antics i moderns. Ara acostuma a passar que, en llogar un taxi, et pot tocar un monovolum (furgoneta) i, com a valor afegit al 'desastre', la propaganda de torn de qualsevol local d’esbarjo nocturn. Els recursos sempre han fet obrir els ulls als professionals.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics