Cookie control
Dissabte, 06 de Juny de 2020

Maleït coronavirus

20 de Març de 2020, per Joan Gomis
  • Joan Gomis viu a Dublín

    Cedida

No hi podem fer gairebé res. Quedar-nos a casa confinats és el que recomanen les institucions i el personal sanitari per a evitar la propagació de la pandèmia. Maleït coronavirus. Maleït perquè moltíssima gent ha perdut la vida, la feina, o l'oportunitat de retrobar-se amb la seva família. Aquest últim cas és el que m'afecta directament i la meva sensació de no poder fer pràcticament res m'enrabia.

Visc a Dublín des de fa vuit mesos i mig. Procuro estar en contacte amb la família i els amics gràcies a les xarxes socials. I quanta energia em donen les videotrucades! Aquest diumenge havia de volar a Barcelona per a sotmetre'm a una teràpia mèdica, res a veure amb el coronavirus. Una ocasió que servia per veure els pares i potser els germans.

Una consulta programada i un bitllet pagat des de fa aproximadament dos mesos, abans de l'aparició del coronavirus. Com a mesura de protecció, les companyies han decidit cancel·lar la majoria dels vols, entre les quals la irlandesa Ryanair i el meu viatge. Fins aquí cap problema, ho entenc, i és la millor solució. El conflicte es genera quan la companyia LOW COST (amb majúscules) no té operatiu el sistema per retornar els diners als passatgers afectats.

Et "facilita" dues opcions, reingressar-te els diners, o bé canviar la data del vol. La primera redirigeix sempre a una pàgina que et proporciona error, i s'inventa que el número de reserva és incorrecte. Em desespera, m'enrabia. He estat molta estona davant el mòbil i l'ordinador... He intentat contactar amb la companyia per tots els canals.

No hi ha resposta. O no volen donar la cara, que és diferent. Pocavergonyes... En canvi la segona opció, canviar la data del vol, està operativa i funciona amb una rapidesa sorprenent, tal com m'han explicat alguns catalans residents a Irlanda que no han tingut més remei que escollir aquesta alternativa... Si no posen fil a l'agulla, hauré de triar forçadament un vol sense saber quan acabarà el coronavirus o sense conèixer si hauré de demanar festa a la feina.

Vaja, una autèntica ximpleria, triar per triar... És evident que el coronavirus ha creat una crisi sanitària, econòmica i social. Entenc que les companyies aèries estiguin passant un mal tràngol i que puguin quedar debilitades. Potser aquesta jugada no els farà perdre diners ara, però si propers clients com jo, i n'estic segur que moltíssims més. Es resumeix en deixar de guanyar diners a la llarga.

Maleït coronavirus, malauradament, poc hi podem fer. Confinament i a confiar amb la gran tasca del personal sanitari. Salut, que ja vindran millors temps.

Joan Gomis Domènech és periodista.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics