Dimecres, 24 d'Abril de 2024

Ajuntament i entitats comercials perceben una campanya de Nadal positiva

Assenyalen que 'Reus, un Nadal de somni' ha dut més visites a la ciutat però no indiquen el seu impacte econòmic

09 de Gener de 2017, per Marc Busquets
  • Els representants del teixit comercial reusenc han valorat la campanya nadalenca

    Marc Busquets

"Satisfacció total". Amb aquesta rotunda afirmació ha expressat la regidora de Promoció de Ciutat, Montserrat Caelles, la seva valoració de la campanya nadalenca que ha finalitzat aquest passat diumenge. Acompanyada pels representants de les diverses entitats comercials de la capital del Baix Camp que s'han sumat a l'organització de 'Reus, un Nadal de somni', Caelles ha presentat algunes de les dades relatives a l'activitat que hi ha hagut pels carrers durant les festes. Malgrat tot, no s'han aportat les xifres de les vendes dels establiments, ni de l'impacte econòmic que ha tingut en Reus. "No ens marquem aquest tipus de fites, sinó que el gran objectiu és que siguem un referent", ha matisat el president d'Unió de Botiguers, Àlfred Pitarch.

El 20% de les visites són del Camp

La recuperació del Mercat de Nadal a la plaça del Mercadal, la primera edició de GastroNadal i l'èxit de la pista del gel i el tobogan gegant de la Llibertat han estat altres qüestions comentades per Caelles. En aquest sentit, la regidora ha assenyalat que "les dades avalen" la campanya nadalenca a partir d'una enquesta a peu de carrer feta al visitants. D'aquesta manera, un total de 1.015 persones han exposat el seu nivell de satisfacció de 'Reus, un Nadal de somni' entre els dies 9 de desembre i 5 de gener. Més de la meitat dels enquestats (un 55%), segons ha explicat la regidora, visiten la ciutat per passar-hi el dia. Un 33% hi ve "a comprar" i el 12,7% restant "a dinar o a sopar".

Pel que fa a la procedència de les visites, el 20,2% és del Camp de Tarragona, un 9,9% de Barcelona i la seva demarcació, un 4% de la resta del país, un 2,9% arriben des de la resta de l'Estat i l'1,8% són estrangers. La majoria d'aquestes arriba a la ciutat en família (43,2%). Abans de cedir la paraula als representants del teixit comercial reusenc, Caelles s'ha referit a diversos indicadors per avaluar la viabilitat de la campanya, tals com l'afluència de vehicles als aparcaments municipals, l'ús de les xarxes socials i la presència de vianants a les vies principals de la ciutat. En total, 157.809 vehicles (el que suposa una mitjana de 5.091 cotxes diaris) han estacionat als aparcaments, el que suposa prop d'un 2% més que al desembre de 2015.

60.000 persones al carrer entre el 15 i el 31 de desembre

Sobre la presència de gent al carrer, i "tot extrapolant que el 60% dels usuaris tenen el wi-fi del telèfon obert", fonts municipals han establert en 60.000 el número de persones que entre el 15 i el 31 de desembre han passejat pels voltants dels 15 punts de connexió a la xarxa que hi ha a Reus. Caelles ha explicat de passada que un dels pols d'atracció de la campanya, la pista de gel amb el seu tobogan a la Llibertat, ha aplegat un total de 20.870 persones a la zona, un 17,5% respecte al 2015. Per la seva part, els firaries han xifrat en 60.000 els nens que han usat les seves atraccions durant la campanya de Nadal, un 100% més que en l'anterior. Finalment, Caelles ha valorat l'increment de l'ús de les xarxes socials de Reus Promoció durant les festes. "Això és bo perquè ens lliga directament al nostre públic final", ha dit.

Posteriorment, i en representació dels Mercats de Reus, Ildefons Vidal ha apuntat que s'han repartit més de 14.000 euros entre tots aquells que han participat al joc 'Vine, rasca i guanya'. "Hem celebrat actuacions musicals i de màgia, entre d'altres, que han estat molt ben valorades pel públic i els paradistes", ha subratllat. La gerent de La Fira Centre Comercial, Mayte Forján, ha secundat la valoració municipal i ha apuntat que "diluït l'efecte novetat passat un any de la nostra obertura, ens hem adonat que la gent ja ens coneix i que la principal raó de la visita és la voluntat de compra", ha detallat. En representació de la Cambra de Comerç, i per cloure les intervencions dels protagonistes de l'acte, Josep Baiges ha celebrat que els "botiguers estiguin contents perquè tot allò que sigui bo per als comerciants és bo per a la Cambra".

Més enllà d'aquestes impressions, però, el cas és que Caelles i els seus acompanyants no han aportat xifres econòmiques de 'Reus, un Nadal de somni'. "A partir de les opinions recollides a botiguers de tots els sectors, la sensació que tenim és que la campanya ha estat lleugerament millor que la de l'any passat", ha descrit Pitarch. "La recuperació econòmica encara no s'ha acabat de consolidar i és per això que hem de seguir fent accions al carrer", ha afegit més tard. La regidora ha volgut recordar que part del pressupost de la campanya nadalenca ha estat cobert per les aportacions de l'empresa privada.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics