Dissabte, 20 d'Abril de 2024

Aprovada per màxim consens la revisió del Pla Urbanístic del Centre Recreatiu i Turístic de Salou i Vila-seca

Es preveu que entre octubre i novembre es faci l'aprovació provisional i, dies després, la definitiva

30 de Juny de 2016, per ACN
  • El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, explica davant un plànol el PDU de CRT

    ACN

La Comissió d'Urbanisme del Camp de Tarragona ha aprovat aquest dijous amb 26 vots a favor i dues abstencions la revisió del Pla Director Urbanístic (PDU) del Centre Recreatiu i Turístic (CRT) de Salou i Vila-seca. A partir d'aquí, es preveu que entre octubre i novembre del 2016 es farà l'aprovació provisional i que, dies després, es faci l'aprovació definitiva. Segons el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, que ha presidit la reunió, el PDU millora des d'una doble perspectiva: "és millor perquè eixampla el consens dins el mateix el Govern, dins la Comissió d'Urbanisme i al territori" i "millora en àmbit qualitatiu", en àmbit ambiental, de mobilitat i d'integració paisatgística. En aquest sentit, el PDU preveu noves infraestructures viàries, amb una millora de connexions amb l'A-7 i convertint l'últim tram de l'autovia C-31 en una "via pacificada", que inclou un passeig urbà.

Un cop feta l'aprovació inicial del PDU, s'obrirà un període d'informació pública en què els ciutadans podran presentar les seves al·legacions. També es donarà audiència als ajuntaments perquè puguin fer les seves aportacions. Està previst que aquesta part de procediment pugui estar enllestida entre octubre i novembre, moment en el qual es farà l'aprovació provisional. Rull ha detallat que l'aprovació definitiva podria ser "qüestions de dies" després d'aquest tràmit. A partir d'aquí, està previst que la transmissió de sòl a operadors es faci abans de l'estiu de 2017, així com la planificació de les obres, per tal que puguin iniciar-se l'estiu vinent.

El conseller de Territori ha recordat que la primera aprovació inicial es va fer fa un any i que, en el període d'al·legacions, de 90 dies, se'n van rebre nou, de les quals dues corresponien a operadors. Per Rull, aquest és un "pas més" en la bona direcció de generar "un horitzó d'esperança" al Camp de Tarragona perquè permet crear llocs de treball.

Millora infraestructures

Amb la nova proposta, es milloren les connexions amb l'A-7, se segreguen les vies d'usos locals, de mercaderies, cap a Port Aventura i també cap als Complexos Turístics Integrats (CTI). D'altra banda, a partir d'una al·legació, l'últim tram de l'autovia C-31 serà una via pacificada on hi haurà entre tres i quatre carrils, segons trams. Aquesta via clourà amb una gran rotonda de 125 metres de diàmetre que serà elevada, de manera que permetrà la connexió inferior i donarà una connectivitat "extraordinària" amb la zona del nou parc, segons Rull.

Sobre el flux de mobilitat que podria arribar a assumir l'últim tram de la C-31, s'ha assenyalat una estimació de 236.000 desplaçaments diaris, tot suposant que es desenvolupessin els màxims que contempla el PDU. Això significaria un increment de 70.000 desplaçaments diaris respecte als quals es comptabilitzen ara.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics