El responsable d’Autocars Plana, Josep Albert Vallcorba, ha contraposat el servei de bus i ferrocarril, i ha demanat una major implantació de les connexions per carretera al conjunt del territori. Plana és actualment la principal adjudicatària del servei de bus al Camp de Tarragona i ofereix les freqüències entre Reus i Tarragona, però també amb Cambrils, Salou o la Pineda.
Entre les principals problemàtiques de Plana identificades per Vallcorba es troba la pèrdua substancial de passatgers. En la comparativa feta per l’Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM), entre les temporades altes de 2012 i 2014, el nombre de passatgers d’autobús s’ha reduït en pràcticament un milió d’usuaris. El 2012, de maig a octubre, es van registrar 5.428.812 usuaris mentre en el mateix període de 2014 la xifra ha caigut a 4.478.035, un 17% menys.
Bus exprés entre Reus i Tarragona
El secretari general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, ha anunciat que de cara al 2015 la Generalitat té previst connectar per mitjà d’una línia d’autobús exprés les dues grans ciutats del Camp de Tarragona. D’aquesta manera, els usuaris d’aquest servei entre Reus i Tarragona guanyarien en freqüència i facilitats de transport, en un servei que és poc assequible via ferrocarril.
Entre la llista de bones intencions del Govern amb el territori de cara al 2015, Font ha apostat per l’extensió de la integració tarifària del servei de rodalia al Camp de Tarragona i per la creació d’un grup de treball a favor de les comunicacions al territori, amb la presència de tots els agents implicats. Sobre la congelació de tarifes, Font ha detallat que no està en les seves mans decidir-ho però ha afegit que “no s’entendria que a Barcelona es fes i a Tarragona no”.
Per últim, el responsable de Transports i Mobilitat ha argumentat la “dificultat de l’Aeroport de Reus” per desmarcar-se i ser atractiu, tenint en compte la proximitat amb l’Aeroport de Barcelona.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics