Dissabte, 20 d'Abril de 2024

Circular amb consciència

Reus celebra la 4a edició del Velèctric, amb una vintena de concessionaris que mostren els seus vehicles elèctrics

27 d'Abril de 2019, per Text i fotografies: Joan Gomis
  • Galeria d'imatges de la 4a edició del Velèctric

    Joan Gomis

  • J.G.

  • J.G.

  • J.G.

  • J.G.

  • J.G.

  • J.G.

  • Bicicletes elèctriques

    J.G.

  • Patinet elèctric

    J.G.

Reus contribueix a la implantació del vehicle elèctric i, per tant, a un món més net. Durant els dies 26 i 27 d'abril se celebra a la ciutat la 4a edició del Velèctric, concretament a la plaça de la Llibertat. Una vintena d'empreses del sector automobilístic hi exposen els seus vehicles, que compten aquesta singularitat, cada vegada més apreciada. També hi ha bicicletes i patinets elèctrics, dos mitjans de transports alternatius que han calat amb força darrerament.

Recentment, el consistori reusenc va signar un contracte de subministrament per a la renovació de la flota municipal amb 10 vehicles elèctrics. "Reus és una de les ciutats pioneres en aquest sector. La gent està cada dia més interessada i es bolca amb el tema ecològic, i pensa en no contaminar", ha apuntat a Reusdigital.cat el cap de vendes de Nikko Center, Carlos Sánchez. El concessionari exposa al Velèctric el nou Nissan Leaf, 100% elèctric. Aquest vehicle té una bateria de 62 kilowatts, amb una autonomia al voltant dels 400 quilòmetres, i triga tan sols cinc hores a carregar-se.

Dani Masdeu, de Cicles Masvi, ha constatat a aquest mitjà que "l'any passat, les bicicletes elèctriques eren el futur, i ara són el present". Tenen un sistema de pedalada assistida que, quan l'usuari fa una pedalada, "el motor l'aprofita per recórrer més distància, com si fes quatre pedalades seguides", revela Masdeu. Aquest enginy permet a la gent "fer rutes que abans no podia fer". L'autonomia d'aquestes bicicletes és molt relativa. Hi ha diferents tipus de bateria, amb més capacitat o menys. "També és molt important el desnivell", ha remarcat el propietari. No és el mateix anar de Reus a Cambrils que de Reus a Prades. En el segon cas, el desnivell i l'esforç físic és més elevat.

Respecte al patinet elèctric, l'expert opina que facilita la mobilitat a l'interior de la ciutat. Tot i això, lamenta que hi hagi un buit legal respecte a la seva utilització. "Fins que no estigui clar per on poden passar i per on no poden passar, continuaran sorgint problemes". Al llarg del recinte, es poden provar els patinets, i també altres sistemes de transport, l'ús dels quals, a poc a poc, anirem interioritzant, pel nostre bé.

Feu clic sobre qualsevol fotografia per iniciar el passi de diapositives

4a edició Velèctric Reus mobilitat elèctrica Diari Reus Digital
4a edició Velèctric Reus mobilitat elèctrica Diari Reus Digital
4a edició Velèctric Reus mobilitat elèctrica Diari Reus Digital
4a edició Velèctric Reus mobilitat elèctrica Diari Reus Digital
4a edició Velèctric Reus mobilitat elèctrica Diari Reus Digital
4a edició Velèctric Reus mobilitat elèctrica Diari Reus Digital
4a edició Velèctric Reus mobilitat elèctrica Diari Reus Digital
4a edició Velèctric Reus mobilitat elèctrica Diari Reus Digital

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics