Dimarts, 24 d'Abril de 2018

Costa Cruceros estima un impacte econòmic de més de 3,4 MEUR en les seves operacions a Tarragona

La naviliera, que enguany opera amb un vaixell més gran, espera portar a la ciutat uns 50.000 creueristes

13 d'Abril de 2018, per ACN
  • Pla obert del creuer Costa Victoria de Costa Cruceros, al Port de Tarragona

    ACN

Costa Cruceros reafirma l’aposta per Tarragona com a port base. Aquesta temporada opera amb un vaixell més gran i ofereix més escales en la ruta per la Mediterrània que va estrenar el 2017. El Costa Victoria, que té places per a 2.400 passatgers, substitueix el Costa NeoRiviera, que tenia capacitat per a 1.800 persones. L’empresa italiana farà escala 23 vegades entre l’abril i l’octubre, allargant així al màxim la temporada turística. El primer servei salparà aquest divendres a la tarda des del port tarragoní. En total, la naviliera calcula que enguany portarà uns 50.000 creueristes a la ciutat, una dada que es traduirà, segons Costa Cruceros, en un impacte econòmic de més de 3,4 milions d’euros. De moment, les reserves d’aquesta ruta van “a bon ritme”.

El director general de Costa Cruceros a Espanya i Portugal, Raffaele D'Ambrosio, ha destacat que l'operatiu amb el Port de Tarragona, que van iniciar l'any passat com a port base, funciona bé a grans trets i que la manera com s'ha treballat "és un exemple en l'àmbit europeu" com a "model d'èxit". Així, s'ha conjurat a continuar en la mateixa línia, ja que "Tarragona és una aposta de present i futur" per a la naviliera italiana.

En la mateixa línia, D'Ambrosio ha afirmat que "el somni per a Tarragona és continuar creixent i tenir clients més satisfets". Segons el director general de l'empresa italiana, la tendència del sector dels creuers és operar cada vegada amb vaixells més grans, un fet que suposa un repte, ja que, amb la mida del creuer també augmenta la complexitat d'operativa. La companyia vol centrar-se a crear experiències positives als clients, que venen a la recerca, bàsicament, de platja –la ruta també passa per les Illes Balears.

Tarragona, com a port base, és una de les ciutats que els passatgers poden visitar amb més tranquil·litat i gaudir "de la platja, la gastronomia i la cultura", segons D'Ambrosio. "Els clients, quan visiten Tarragona, no fan només una excursió, sinó que van a relacionar-se amb el territori, i això ens crea un avantatge molt gran". Els clients que van venir la temporada anterior a la recerca d'això van valorar l'experiència com a "molt bona" i, de fet, hi ha un bon ritme de reserves, segons el director general de la naviliera.

Per la seva banda, el president del Port de Tarragona, Josep Andreu, ha emplaçat a tothom a treballar perquè el creuerista se senti "ben tractat" quan arriba a la ciutat: "és responsabilitat de tots: del Port, de la regidoria de Turisme, de la Cambra de Comerç, dels taxistes, dels guies turístics, dels restauradors, del comerç i també dels ciutadans, que s'han de fer seu el projecte". Andreu ha apuntat que l'aposta de Costa Cruceros, amb un vaixell més gran que l'any passat, és tot un repte i que han de continuar treballant en aquesta línia, malgrat haver reconegut punts febles, com ara "unes infraestructures amb unes limitacions evidents", que ja fan pensar en com haurien de ser les noves.

Només Costa Cruceros espera portar uns 50.000 creueristes, fent un creixement de més del 70%. Al Port de Tarragona, s'esperen fins a 80.000 passatgers, un 56% més que en l'anterior temporada, quan van ser de 51.000. A poc a poc, Tarragona es consolida com a destí de creuer, un objectiu que es van marcar i que a poc a poc van complint, guanyant terreny a Barcelona, una destinació que absorbeix pràcticament tot el potencial del servei.

El Costa Victoria, amb una capacitat per 2.394 clients, fa 253 metres d'eslora. Els passatgers tenen a la seva disposició cinc restaurants, deu bars i tres piscines. El vaixell, que ha arribat aquest divendres a les 8 hores, procedent de Palma de Mallorca, salparà aquesta tarda del port de Tarragona amb destinació a Marsella amb centenars de passatgers d'una setantena de nacionalitats diferents.

COMENTARIS (0)