Durant el primer trimestre de 2019, les vendes del grup BASF van augmentar un 3% respecte a l'any anterior. L'empresa multinacional ha assolit els 16.200 milions d'euros en vendes, al llarg d'aquest període. Així ho va avançar el president de la Junta directiva de BASF, Martin Brudermüller, a la junta general d'accionistes celebrada al Centre de Congressos de Rosengarten, a Manheim, Alemanya.
En comparació amb el primer trimestre de 2018, el resultat d'explotació (EBIT) es va reduir en 549 milions d'euros, i es va situar en els 1.700 milions d'euros. "Segons el que esperàvem, aquesta reducció es deu, fonamentalment, a unes contribucions considerablement inferiors dels segments de materials i productes químics. Aquests segments havien obtingut uns marges excepcionalment elevats", va assenyalar Brudermüller.
El creixement econòmic global durant el primer trimestre de 2019 es va veure influït per la situació geopolítica i els conflictes comercials, en particular entre els Estats Units i la Xina. Com a reflex de la confiança generalment moderada dels mercats, molts clients van adoptar una actitud passiva, restant a l'espera de l'evolució dels esdeveniments. En conseqüència, el grup BASF va patir un debilitament de la demanda de consumidors industrials clau, en particular al sector de l'automoció.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics