Divendres, 29 de Setembre de 2017

El Pallol consolida el seu model comercial 10 anys després de la seva obertura

S'espera que l'hotel que s'ha de construir a la plaça d'Evarist Fàbregas completi l'oferta de la zona i que pugui atraure nous establiments

27 de Setembre de 2017, per Marc Busquets
  • El Pallol celebra enguany el seu desè aniversari

    Marc Busquets

El Pallol ha arribat enguany a la seva primera dècada de trajectòria. Després d'una temporada d'estiu "que encara ha anat prou bé, especialment a l'agost", el passeig comercial del nucli antic de la ciutat encara el futur amb la construcció de l'hotel a l'horitzó. "Creiem que és la peça que ens falta per completar la nostra oferta", fa constar el representant dels botiguers de l'equipament, Pau Salvadó. La planta baixa, amb diversos locals dedicats a la restauració, en què la recent obertura del concessionari Hyundai també ha servit "per dinamitzar la nostra proposta" i la consolidació del projecte en la ciutat, són altres qüestions que Salvadó posa en valor. "La nostra idea sempre ha estat la de ser un carrer comercial més de Reus", subratlla. 

Han tornat els russos

Com tants i tants altres sectors, el comerç ha patit les conseqüències de la crisi i el Pallol no ha estat l'excepció. "Han estat temps difícils, és cert, i ara sembla ser que les coses comencen a millorar, però a poc a poc", exposa. L'estiu ha deixat, amb tot, "bones vendes". El juliol "ha estat discret, com el de l'any passat", assenyala, "però la temporada l'hem poguda salvar gràcies a un bon agost". La recuperació del turisme, bon indicador per a les botigues de la ciutat, també hi ha contribuït. "En especial hem tingut força visitants francesos i holandesos. Els russos segueixen venint, i de fet la seva presència ha repuntat", matisa el representant del centre comercial. 

Si el Pallol ha resistit i s'ha anat fent important a Reus és, segons Salvadó, "perquè sempre hem defensat que el nostre model comercial és una part més del ja existent" a la capital del Baix Camp. En aquest sentit, l'arribada ara farà dos anys de La Fira va semblar que podria posar en perill aquesta estabilitat. "Era el que molts pensàvem, sí, que potser faria que molta gent que fins llavors comprava al nucli antic acabaria fent cap allà dalt", recorda. El cas "és que crèiem que a la ciutat ja hi havia prou oferta comercial, però al capdavall la convivència entre uns i altres ha funcionat, i les vendes s'han repartit entre tots", detalla. 

L'hotel, la cirereta del pastís

L'empenta definitiva per al complex de Merlin Properties podria ser l'arribada del nou cinema, les obres del qual es trobaven a la meitat de la seva execució uns dies enrere. En el cas del Pallol, la cirereta del pastís ha de ser l'hotel que Ginkoplanet ha d'edificar-hi. "No només ens canviarà l'estètica, sinó que guanyarem en espai comercial", indica. De fet, Salvadó avança que "hi ha operadors comercials que volen instal·lar-se a la zona i que s'estan esperant que l'hotel agafi forma", revela. A més, el representant dels comerciants manifesta que "un cop estigui obert i a ple rendiment, el flux de gent amunt i avall augmentarà". 

"Les terrasses s'omplen els caps de setmana, i també els dies feiners. Això fa que els negocis que hi ha s'hagin consolidat i que l'espai s'hagi fet popular com a zona per anar a fer un mos, és així", celebra. Amb tot, i per a Salvadó, el gran tret distintiu del Pallol és "la seva oferta complementària". Hi ha concerts, activitats, exposicions i accions conjuntes amb altres entitats. "Som un centre comercial familiar, i el que hem mirat d'oferir sempre és una experiència més enllà d'arribar, comprar i marxar", explica. "Som un actiu més de la ciutat, som a la taula de comerç, som al Tomb de Reus i tenim una bona relació amb la Unió de Botiguers", segueix. Entre tots aquests gents, apunta Salvadó, "es treballa per millorar la ciutat des d'una base sòlida com és el fet que Reus és una ciutat de marcat caràcter comercial". 

El Pallol es va inaugurar el 17 de maig de 2007. A la celebració d'obertura hi van assistir unes 3.000 persones i va comptar amb la presència del llavors alcalde, Lluís Miquel Pérez, i el promotor del complex, Josep Lluís Núñez. Amb 9.000 m2 de zona comercial, aparcament i habitatges, el passeig "va obrir just abans d'una crisi que ha afectat la classe mitjana, que suposa un tipus de client molt important per a nosaltres", evoca Salvadó. En aquests anys, de negocis se n'han obert i tancat uns quants. "De moviment n'hi ha i n'hi haurà. Mai hem patit per la viabilitat del projecte, malgrat això", rebla. 

 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)