Cookie control
Dimecres, 21 d'Octubre de 2020

El Port de Tarragona millora la seguretat viaria i ferroviària interna amb noves senyalitzacions

16 de Setembre de 2020, per Redacció
  • El Port de Tarragona està implementant un projecte de millora seguretat viaria i ferroviària interna

    Port de Tarragona

El Port de Tarragona està implementant un projecte de millora seguretat viaria i ferroviària interna. Té com a objectiu, segons s'ha apuntat aquest dimecres des de l'Autoritat portuària (APT), la senyalització vertical i horitzontal mitjançant marques viàries i pictogrames de les interseccions dels vials de circulació amb les vies del ferrocarril en tota la zona portuària. Amb aquesta actuació "es busca millorar les condicions de seguretat en la circulació de la xarxa viaria i ferroviària interna del Port de Tarragona", s'ha subratllat.

Els elements de seguretat dels quals disposen aquestes interseccions especials "és superior a les que assenyala la llei, ja que s’introdueixen automatismes que avisen als usuaris amb antelació al pas de la circulació ferroviària o redueixen els temps d'espera", s'ha precisat. Es duran a terme fins a 52 actuacions per millorar la senyalització en els encreuaments, principalment horitzontal, basada en els senyals viaris i pintat dels pictogrames dels senyals.

El servei ferroviari al Port de Tarragona, 'a l’alça'

Les empreses que operen en el Port de Tarragona "cada cop utilitzen més els serveis ferroviaris del qual disposa, i aquest fet intueix un canvi en el sector de la logística, més sostenible", s'ha argumentat des de l'APT. Aquest canvi "queda palès en els moviments de productes agroalimentaris amb diferents destinacions, com la vall de l’Ebre, Lleida, Monzón, Saragossa, i per altra banda, Vic", s'ha apuntat.

Des de l’any passat, el Port de Tarragona porta una mitjana de tres trens setmanals de productes agroalimentaris, principalment moresc (altrament dit blat de moro, o panís) amb puntes de 5 trens setmanals des del passat mes d’abril. Una línia regular de transport ferroviari des del Port cap als clients finals del hinterland del port tarragoní.

Durant l’any 2019 el Port va superar els 6 milions de tones en el sector agroalimentari i ramader, el que suposa un 4,5% d’augment respecte a l’any 2018. Aquest lideratge es basa en diferents punts forts. Proximitat, productivitat, preu, experiència, qualitat i especialització són les claus d’un tràfic que ha posicionat al Port de Tarragona com port capdavanter en moviment de productes agroalimentaris a la Mediterrània.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics