Dilluns, 17 de Desembre de 2018

El secret més ben guardat de Tarragona

Comercialitzen una nova cervesa artesana a la ciutat, La Tarragonina, a través d'una enginyosa campanya

01 d'Abril de 2018, per Marc Busquets
  • Una de les imatges promocionals de La Tarragonina

    Cedida

Un llapis, imaginació i cervesa. Aquests són els elements necessaris per descobrir el secret que amaga la històrica Tarragona. Un grup d'emprenedors ha creat l'artesana La Tarragonina, que es comercialitza des de tan sols fa uns dies i que s'ha donat a conèixer a través d'una creativa campanya a les xarxes socials. "El boca-orella també ens ha ajudat. La intenció que teníem és que abans que sortís a la venda la gent en parlés i l'esperés", revela un dels pares del producte, Pol Martín. Per ara, s'ha preparat una edició de 15.000 botelles.

Llapis i instruccions

Setmanes abans de veure la llum, La Tarragonina ha estat l'objecte d'un curiós joc a la capital de la demarcació. Els seus impulsors han distribuït milers de llapis arreu, del tot necessaris per esclarir el misteri. "Sí, per sort hi ha hagut molta gent que ha volgut jugar i que ens ha demanat el llapis. És sorprenent com quelcom tan simple pot ser tan efectiu", celebra l'empresari. La dinàmica, ara, és senzilla. Un cop es demana la birra als bars i establiments on ja és disponible, es lliura el llapis en qüestió i la resta és a l'envàs. S'han de seguir les instruccions que es faciliten i "el misteri es resol". "L'hauràs de tastar, si vols descobrir-lo", respon quan se li pregunta si no ens pot fer cinc cèntims. 

Rere La Tarragonina hi ha un grup d'emprenedors que es dediquen a la distribució d'altres beuratges similars. "Tot va sorgir una nit de gresca. Vam creure que a Tarragona hi havia espai per a nosaltres, i més encara si proposàvem una campanya com la nostra", subratlla Martín. De fet, seva és també La Vallenca, que destina part dels seus beneficis a les colles castelleres de la capital de l'Alt Camp. El seu nou producte no serà menys i donarà suport a la preservació de les platges tarragonines. "L'objectiu és estar lligat al territori", detalla. La nova cervesa s'elabora a l'obrador de Cerveses La Gardènia, a Alcover, on es produeix la Rosita. 

Icones de Tarragona

I com és, La Tarragonina? "Se sol dir que les cerveses artesana són massa amargants", apunta Martín. Potser aquest ha estat un dels motius pels quals s'han decidit a fer una birra "suau i fresca" que, per entendre'ns, "és com l'Estrella de les artesanes", manifesta. La capital tarragonina, pot presumir, a més, d'acollir una colla de productors cervesers. La Kesse, l'esmentada i cèlebre Rosita i La Surfera són també fruit de l'emprenedoria local. "És evident que és un sector a l'alça i que hi ha mercat i interès per part de la gent", celebra Martín, disposat a "col·laborar amb tothom" que vulgui donar suport a la cervesa, ja sigui amb festes o altres esdeveniments. 

A l'etiqueta de la cervesa hi apareixen símbols locals com la Catedral, el Balcó del Mediterrani i la medusa, la tarragonina en qüestió. "L'hem escollida i l'hem feta valenta, i amb caràcter", exposa l'emprenedor. Qui ho sap, doncs, si en un temps la ciutat i la seva gent acabarà convertint La Tarragonina en una nova icona. "Per ara hem fet una primera producció amb la qual creiem que podrem arribar a tothom". A posteriori, i en funció de l'acollida, "determinarem l'estratègia a seguir", conclou. 

COMENTARIS (0)

Reportatges