Cookie control
Dimecres, 13 de Novembre de 2019

El turisme familiar de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre aposta per crear 'una oferta adaptada als infants' durant tot l'any

28 d'Octubre de 2019, per Redacció
  • Imatge d'una família passejant en bicicleta a la Costa Daurada

    Reusdigital.cat

Crear productes i serveis turístics que atreguin les famílies i s'adaptin a les seves necessitats durant tot l'any a la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre. Aquest és el principal repte que el sector té per endavant per aconseguir "ser un autèntic referent mundial en turisme familiar els propers anys". Així es desprèn de l'estudi de la demanda encarregat pel Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, en el marc del projecte d'Especialització i competitivitat TurisTIC en família. La directora del Patronat, Marta Farrero, ha presentat l'estudi aquest dilluns, a la Vil·la Museu Pau Casals del Vendrell, davant d'una vuitantena de membres del sector, en una nova sessió de treball al voltant de les tres operacions del projecte que lidera l'organisme de la Diputació: Platja Innovadora, Vinya en família i Patrimoni cultural.

Per aconseguir aquest repte, el sector ha coincidit que "cal apostar per la creació conjunta de productes i de serveis amb una visió integral que incorpori una oferta turística diversificada". També, per la desestacionalització amb activitats "que no es limitin als períodes de més demanda, així com per posar els infants i les seves necessitats en el centre d'aquesta nova oferta".

Productes turístics integrals, amb experiències i adaptats als infants

L'estudi de la demanda presentat revela que, en el moment de triar la destinació turística, les famílies que visiten la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre tenen en compte aspectes genèrics com: la comunicació viària, l'existència d'oferta diversa per als infants i l'activitat fora de temporada. Pel que fa als diferents productes turístics, demanden una oferta de platja "més activa i segura, una activitat enoturística combinada que inclogui als infants, o visites teatralitzades i interactives als espais culturals".

Els visitants de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre troben a faltar horaris "més adaptats" a les famílies, tant en les visites i activitats, com en l'oferta de restauració. El sector coincideix que aquests són aspectes en els quals cal treballar, com també en oferir més informació de servei i reserves en temps real gràcies a la tecnologia, que la informació estigui en els diferents idiomes dels visitants, o augmentar l'oferta amb un fort component experiencial.

En el decurs de la jornada, s'ha donat a conèixer l'operació Plataformes TurisTIC en família, liderada pel centre tecnològic Eurecat, pel desenvolupament d'una plataforma tecnològica per a la gestió de recursos i serveis turístics de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre. La presentació ha anat a càrrec de Joan Borràs i Gerard Macià, del Departament d'Innovació Turística d'Eurecat. 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges