Dijous, 28 de Març de 2024

Miquel Torres: 'Ens costava prendre consciència de les riqueses que tenim a casa'

21 de Març de 2015, per Marc Rovira/ El Punt Avui
  • Una de les finques de l'empresa Torres

    Decantalo.com

La companyia catalana Torres ha estat escollida, per segon any consecutiu, la “marca de vins més admirada del món” pels professionals del sector, segons publica la revista britànica Drinks International. Miquel Torres, director general i cinquena generació de la família de cellerers, analitza els motius que han portat, per primer cop, els vins catalans a assaltar el lideratge del consum de vins a Catalunya.

“Hi ha una nova generació de consumidors més informada i alhora més exigent en la seva elecció. Busca qualitat, no li fa por provar coses noves i entén que hi ha denominacions d'origen a Catalunya amb capacitat per produir excel·lents vins. Penedès i Priorat són potser les DO catalanes més conegudes, però també veiem com hi ha cada cop més iniciatives en altres zones, que guanyen pes.” Torres destaca que “l'oferta és més gran” i això dóna més garanties al consumidor. Destaca, també, “accions de promoció com el Cartavi” per impulsar la penetració del vi català en la restauració.

Miquel Torres no obvia que la qualitat és un aspecte sempre determinant i valora que “s'han incrementat els cellers catalans que han rebut reconeixements, alhora que reconeguts tastadors de publicacions internacionals han donat altes puntuacions a diversos vins catalans”. Això ha repercutit en el consumidor perquè “semblava que ens costava prendre consciència de les riqueses que tenim a casa nostra”.

Des de l'experiència d'una multinacional com Torres, es fa notar que era una anormalitat el que es vivia a Catalunya perquè “el vi en països productors és una part intrínseca de la seva història i cultura, i en certa manera és lògic que els vins propis encapçalin el consum en aquests mercats, els fenòmens més visibles durant els darrers anys han estat Xina, Brasil i Mèxic, on els vins locals cada vegada tenen mes pes”. Per explicar per què s'havia donat aquest domini forà, Torres no desmereix “l'excel·lent tasca de promoció que des de fa dècades han fet regions vitivinícoles, cal respectar aquest fet ja que van contribuir a formar molts consumidors a apreciar i respectar el vi”.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics