Un grup de noies estudiants del cicle formatiu de grau superior d'Assistència a la direcció de l'IES Baix Camp ha preparat una exposició i un posterior taller per donar a conèixer la tasca de la Llotja de Reus. Els participants, una vintena d'estudiants de Màrqueting i Publicitat del mateix centre, s'han posat a la pell de productors i compradors i han recreat el funcionament de les taules de fixació de preus.
L'activitat ha tingut lloc aquest dilluns 9 de març al matí i s'emmarca dins del cicle #DillunsLlotja, que proposa diferents activitats, preferiblement lligades a l'economia i al mercat, per tal de dinamitzar l'històric espai de la ciutat.
El regidor d'Empresa de l'Ajuntament de Reus, Carles Prats, ha assegurat que per entendre la història de Reus és "imprescindible" conèixer la tasca de la Llotja. El president de la Cambra de Comerç de Reus, Jordi Just, s'ha mostrat "orgullós" de l'esdeveniment i espera que "s'hi sumin altres centres educatius". Adreçant-se als joves, ha expressat: "El que avui aprengueu aquí, us servirà per a la vida en general" i ha remarcat la importància de l'experiència en "l'hàbit de comprar i vendre".
El director de l'IES Baix Camp, Josep Gabriel Lluís, ha indicat que estan "molt contents" i ha obert la porta a noves col·laboracions. Blanca Cabré, docent del cicle superior d'Assistència a la direcció i membre del Ple de la Cambra, ha explicat que el projecte va sorgir, per una banda, perquè detecten que "el jovent no coneix la Llotja ni la seva història" i, per l'altra, perquè l'espai "ja no té el flux de moviment que tenia abans" ja que actualment "els preus es cotitzen telemàticament".
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics