Dissabte, 23 de Juny de 2018

Fabroker.eu tanca un any ple de projectes i enceta el 2018 ple de reptes

19 de Gener de 2018, per Redacció
  • Jordi Ferré, CEO de Fabroker.eu

    Cedida

Fabroker.eu ha tancat un any ple de reptes. El 2017 ha estat el primer de la història de Corporate Grans Empreses que la corredoria va crear amb l’objectiu de consolidar-se a tots els mercats asseguradors. Ha estat també un any complicat en la seva recta final, amb uns mesos marcats per la inestabilitat que, en tot cas, no han fet aturar l’activitat de la companyia ni la seva consolidació i expansió. Jordi Ferré, CEO de Fabroker.eu, ens aporta la clau de cada situació i els balanços que toca fer tot just ara. 

Jordi, quina lectura fas del 2017 que hem tancat fa pocs dies?

Per a nosaltres ha estat un any important perquè hem fet evolucionar nous projectes que, globalment, han tingut el seu paper i importància, tant a l’empresa, els clients i el mercat. Cal recordar que fa un any parlàvem de desenvolupar Corporate grans empreses, i podem dir que estem contents perquè ha estat una experiència satisfactòria i hem assolit els objectius. Val a dir que a Corporate li queda molt camí per recórrer, perquè no deixa de ser una corredoria dins de la nostra mateixa corredoria, que està especialitzada en l’atenció a les grans empreses en un radi de 80 kilòmetres, i que té un pla estratègic de tres anys, més un quart de comodí. 

El major creixement del 2017, l’heu experimentat a Corporate?

Sí, sense dubte. Durant aquests primers dotze mesos, hem consolidat prop de dos milions en primes d’assegurances a Corporate. Són moltes primes que no eren a casa, s’ha fet una tasca intensa. L’Enric Gil i el Ton Sans hi han jugat un paper molt important i penso que la xifra que t’he dit és molt satisfactòria. Hem quasi arribat al 50% del pla estratègic marcat amb un terç del seu període. 

Podem assegurar, també, que el 2017 ha estat l’any de la consolidació de l’oficina de Reus?

Sí, i jo aniria més enllà perquè, a més de ser una oficina consolidada, s’ha convertit en un espai on rebo inputs de referència. Penso que ens hem convertit en un punt referencial i, sense ànim de presumir, cada hora del dia de la jornada laboral hi ha una persona en aquella oficina a qui fem un estudi projecte d’assegurança. La gent hi entra per temes d’assegurances del vehicle, de salut o de decessos, vam començar en aquesta oficina de Reus  amb dues persones, una al matí i una a la tarda, i ara en són quatre.  

L’any que hem deixat enrere ha estat important també per una campanya molt simpàtica que heu fet, la dels Homes de Ferreson, que ha tingut molt d’impacte i visibilitat.

Els Homes de Ferreson, que emulen als de Harrelson, són els membres de l’estructura de Corporate i estem molt contents de la campanya. Hi ha persones, socis, com el Francesc o el Ton, que s’han trobat gent pel carrer que els han aturat per comentar-los que els havien vist a les tanques publicitàries que hem tingut a Tarragona, Reus i Tortosa. De totes les coses que hem fet al llarg dels anys, aquesta ha tingut molt de ressò i ha provocat molta simpatia. 

I enguany... hi haurà més Homes de Ferreson?

Doncs, com està tant de moda parlar de la paritat i de les igualtats, un fet totalment necessari a la societat, potser hauríem de fer quelcom en clau més femenina. Et puc assegurar que alguna cosa farem, no en tinguis cap dubte. Que estigui tothom ben atent.

Hi ha algun sector productiu on calgui dedicar més esforços per part vostra en aquest moment?

És obvi que sí. Crec que hem d’enfocar-nos en dues direccions. Per una part, cal seguir la feina que estem fent amb Corporate. I per l’altra, cal seguir amb la nostra important aposta en l’àmbit de l’auto dealers que és un bon negoci per a una corredoria, però té complexitat de gestió. S’ha de ser molt eficaç, rendibilitzar molt el recurs i aconseguir un win to win de molta confiança entre la corredoria i els propietaris de les concessions. Si aconsegueixes aquest encaix arribes a una harmonia de prosperitat econòmica i en aquest sentit treballarem. Òbviament, seguirem cuidant el retail que es com vam néixer fa ja trenta-cinc anys, i no contradir allò que diu la saviesa popular: Qui perd els orígens, perd la seva identitat. 

La recta final de l’any 2017 ha estat veritablement convulsa a nivell socioeconòmic al nostre país. Com analitzes la situació actual i de quina forma heu viscut tots els fets més recents?

És una realitat que vivim en una societat partida, però també ho és que aquest trencament actual és fruit d’uns interessos que venen de vuitanta anys enrere, d’una època en què algú, i tothom sap qui és, va decidir trencar l’hegemonia cultural i social que els catalans hem tingut sempre a la nostra terra. Jo em sento avergonyit de la situació. El dia 1 d’octubre, passejant per Tarragona, vaig enviar un WhatsApp a un amic xilè dient-li que no sabia ben bé si estava passejant per la Catalunya del 2017 o pel Xile de 1973. Aquest és el meu parer. 

Ara, tocant de peus a terra, cal fer una altra lectura més clara: qui vulgui tirar endavant en un camí ha de tenir dos terços dels suports i, ara mateix, aquests dos terços no hi són. No importa el meu sentiment o el dels meus avantpassats. Ara mateix no hi ha majories suficients que marquin el camí a seguir. I també afegeixo que Europa s’hauria de mullar i aportar solucions al problema (jo, que em sento català i caribeny, trobo un bon exemple el de Puerto Rico Estat Associat; els vots d’uns i altres no donem per a més). Tot plegat a l’economia li ha afectat molt. 

Per a les empreses que, com Fabroker.eu, teniu volum de negoci a tot l’estat, no ha estat una situació senzilla la de mantenir-vos dempeus enmig del trasbals que s’ha produït. Però en el vostre cas, Jordi, ha coincidit que heu apostat per Madrid on heu incrementat la vostra presència. 

Fa 35 anys que som actors del sector assegurador, apostant sempre per treballar amb companyies que tinguin seu a Catalunya, però clar, un dia de cop i volta t’assabentes que companyies com la Catalana marxen, que el Banc de Sabadell se’n va o comproves com la gent d’Allianz també pleguen. En aquest punt vaig deixar clar que mentre jo tingui la part que tinc de l’empresa, aquesta mantindrà la seva seu central al carrer Higini Anglès 10 de Tarragona, que és allí on vaig començar amb els amics de Mapfre. Què hem fet nosaltres? Hem obert una empresa petita i nova al barri Salamanca de Madrid. Qui vulgui pot entrar a www.turcp.es i comprovarà la nostra aposta que, sincerament, calia fer. 

Ara que camineu amb més fermesa a Madrid, que consolideu l’oficina de Reus, que treballeu en el nou espai a Torreforta i que els homes de Ferreson seguiran però en clau de dona, què demaneu a la societat tarragonina?

Enguany Tarragona és sinònim dels Jocs Mediterranis i tot el camp de Tarragona ens hem d’abocar en aquest esdeveniment i gaudir del moment i de tot allò que aquesta cita esportiva i social deixarà al territori. Si ho sabem gaudir, en traurem fruit i retorn.   

 

 

 

 

COMENTARIS (0)

Reportatges