Cookie control
Dimarts, 18 de Febrer de 2020

FiraReus culmina un any de 'rècord' per entrar al mercat internacional del turisme de congressos

17 de Desembre de 2019, per Jordi Siré
  • La presentació del nou projecte de firaReus s'ha presentat aquest dimarts

    Jordi Siré

FiraReus ha presentat en societat, aquest dimarts al migdia, la nova marca amb la qual vol competir en el món de l'organització d'esdeveniments i disputar la lliga internacional del turisme de congressos i reunions. Un mercat en creixement que necessitava diferenciar comercialment l'activitat firal de la congresual i ser valent per aspirar a sortir de les zones de confort nacionals. 'FiraReus events, our place, our team, your success' recull els tres ítems més valorats pels clients i proveïdors que els proporcionen valor afegit. Un lloc com l'actual seu de la fira, que integra un centre de convencions amb espais polivalent; un equip eficient i professional com el liderat pel seu director, Eduard Vicente; i la preocupació constant per convertir en èxit els actes que s'hi celebren oferint serveis integrals i personalitzats als usuaris.

La d'aquest dimarts ha estat només l'oficialització d'uns esforços que es van iniciar gairebé el minut després d'abandonar les instal·lacions transitòries i disposar de nou d'un lloc per a celebrar reunions amb totes les garanties. El creixement va ser possible gràcies a formar part dels paraigües oferts pel Costa Daurada Convention Bureau (depenent de la Diputació) i del Catalunya Convention Bureau (vinculat a la Generalitat).

La seva directora, Sònia Serracarbassa, ha estat present en la posada en marxa d'aquest nou distintiu, avalat ja per les dades. Segons exposava Vicente durant la presentació, "en aquests vuit anys de la possada en funcionament del nou espai hem passat de 40 activitats i 70 dies d'ocupació a més de 180 activitats (de les quals 13 han estat fires) i 240 dies d'ocupació". Una xifra "rècord" facilitada per les sinergies generades per trobar-se ubicat en la zona del Tecnoparc, seu d'empreses que en alguns casos han passat a convertir-se en clients, i per "comptar amb un seguit de partners estratègics" que han pogut dotar de contingut l'aposta pel turisme congressual.

Entre els aliats

Vicente en destacava "el sector mèdic i sanitari (molt vinculat a un hospital que també està a tocar), el docent i universitari a través de la URV i també de la UOC, el sector de l'automoció i el de l'àmbit tecnològic". També les administracions publiques com l'ajuntament, que "permetent-nos ser societat anònima ens ha dotat de l'autonomia necessària" per gestionar amb eficiència. Per la seva banda, Serracarbassa anunciava el suport de la Generalitat al naixement "d'una marca que facilita el posicionament i la comercialització de reunions i esdeveniments més enllà de l'activitat firal".

Rellevant des del punt de vista de ciutat i de país, perquè "no només permet portar un turisme de major qualitat (les xifres macro parlen d'un increment enguany del 8% a Catalunya dels viatgers per reunions internacionals i un creixement interanual del 18%) sinó que també actua com un accelerador econòmic i d'ocupació" per a les indústries locals. La directora feia valdre els atractius i les infraestructures compartides existents al territori (amb els palaus de congressos de Reus, Tarragona i PortAventura com a eix) i encoratjava a la creació d'una xarxa de prescriptors del territori (des de la indústria petroquímica fins al sector de l'alimentació o el sanitari) per captar esdeveniments.

Al capdavall, es tracta "d'un negoci. I cal que la comunitat sumi per ser competitius", afegia, recordant que si bé Barcelona es manté entre les cinc ciutats 'top' en organització de congressos, monstres com el Mobile necessiten cada cop més de "crear petites reunions satèl·lit" que es poden distribuir arreu del territori. Una de les quatre D amb les quals es treballa dins d'aquesta nova forma de turisme, juntament amb la desestacionalització, la diversificació i la desestandarització. Serracarbassa també ha volgut apuntar tendències que poden ajudar a fer camí i obrir mercats, i que passen "per 'sport' and 'gaming', les noves tecnologies i els sectors mèdic i automobilístic". Sense oblidar "incloure el tema de 'smart city' en el moment de vendre la vostra destinació", ha matisat.

I fer-ho tot com un conjunt "capaç de seduir els clients", segons apuntava el responsable del Costa Daurada Convention Bureau, Francesc Bueno, i amb la mateixa "adaptabilitat als canvis" que ha demostrat fins ara firaReus, tal com destacava Teresa Pallarès. La regidora d'Economia, Coneixement i Habitatge recordava "com en casos d'inclemències pel mal temps la gent ha estat capaç de donar respostes en mitja hora" i ha ressaltat "l'habilitat" de l'equip liderat per Vicente per trobar "escletxes" dins del món del turisme congressual "i saber-les aprofitar".

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics