Cookie control
Dilluns, 20 de Gener de 2020

Foment assegura que els afectats per les cancel·lacions de Ryanair tenen dret a l'assistència i al transport alternatiu

L'Agència Estatal de Seguretat Aèria tindrà inspectors als aeroports per comprovar que es compleixen els drets dels passatgers

24 de Juliol de 2018, per ACN
  • Imatge d'arxiu d'un avió de Ryanair a la pista d'una aeroport

    Reusdigital.cat

El Ministeri de Foment ha assegurat que els passatgers que es puguin veure afectats per les cancel·lacions de Ryanair arran de la vaga de tripulants aquest dimecres i dijous tenen dret a l'assistència i al reemborsament o transport alternatiu fins a la seva destinació final. El Ministeri també ha indicat que als aeroports hi haurà inspectors de L'Agència Estatal de Seguretat Aèria per comprovar que es compleix el reglament europeu sobre retards, cancel·lacions i denegacions d'embarcament que protegeix els drets dels passatgers.

Les cancel·lacions de vols per una vaga del personal de la pròpia companyia no és una circumstància extraordinària, de manera que l'aerolínia està obligada a pagar compensacions per la cancel·lació de vols si no ha avisat els clients amb, almenys, 15 dies d'antelació. Aquestes compensacions seran en funció de la distància del vol cancel·lat, des dels 250 euros i fins a un màxim de 600 euros, segons ha apuntat el Ministeri.

Aquestes compensacions econòmiques van més enllà de l'assistència que la companyia està obligada a donar. Els passatgers tenen dret a la informació, i, per a això, la companyia aèria ha de lliurar-los un imprès amb les condicions d'assistència i compensació. El passatger té també el dret d'assistència, és a dir, l'aerolínia ha de donar-los menjar i beguda suficient. També, tenen dret a realitzar dues trucades telefòniques o accés al correu electrònic i, si fos necessari, a una o més nits d'allotjament, així com al transport entre l'aeroport i el lloc d'allotjament.

Foment recorda que aquesta assistència l'ha de pagar la companyia aèria i no pot demanar-li al passatger que l'aboni i després la reclami. En cas de cancel·lació, el passatger té dret a triar entre el reemborsament del bitllet o que la companyia li proporcioni un transport alternatiu fins a la destinació final, el més ràpidament possible. En cas de triar el transport alternatiu, la companyia ha de buscar l'opció més ràpida.

Per això, no pot oferir únicament places en vols propis, o un o diversos dies després si existeixen places disponibles en altres companyies en aquest mateix dia. El transport alternatiu és fins a la destinació final i és responsabilitat de la companyia abonar-lo, per la qual cosa aquesta no pot demanar al passatger que avanci el cost d'aquest transport. Retards per la vaga En cas de retards de dos o més hores en la sortida del vol, els passatgers tenen dret a informació i dret a assistència, tot i que la demora està condicionada a una sèrie de límits temporals en funció de la distància del vol.

Si el retard és de cinc hores o més, el passatger té dret a rebre el reemborsament del bitllet en cas que ja no desitgi viatjar. El passatger ha de tenir en compte que, en cas de retard i optar pel reemborsament i, per tant, no viatjar, ja no tindrà dret a rebre la compensació econòmica pel retard del vol de més de tres hores en destinació final. Els retards en les arribades es poden reclamar quan s'arriba a la destinació final tres o més hores després de l'arribada inicialment prevista per la companyia aèria.

En aquest cas, el passatger pot tenir dret a una compensació idèntica a la qual li correspondria en cas de cancel·lació d'un vol. Reclamar els drets En cas que es consideri que la companyia no ha respectat els seus drets, establerts en el reglament europeu, els afectats han de reclamar a la mateixa companyia, i si no està d'acord amb la seva resposta, pot presentar una reclamació, de forma gratuïta, davant l'Agència Estatal de Seguretat Aèria.

Des de l'Agència s'analitzarà si va haver-hi incompliment del reglament i emetrà un informe amb el resultat de les seves actuacions. Si aquest és positiu per al passatger i la companyia no atén les peticions, podrà acudir a la via judicial, de manera que l'informe de l'Agència Estatal de Seguretat Aèria li serà de "gran utilitat", subratlla el Ministeri.

Els passatgers compten amb el recurs de la via judicial per sol·licitar una indemnització per danys i perjudicis i poden executar-lo en qualsevol moment del procés, segons apunta Foment.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics