Dimarts, 24 d'Abril de 2018

Foment vol que la Cambra de Tarragona li demostri que hi ha demanda per al tercer fil

L'ens tarragoní farà un estudi amb les empreses que el farien servir, que el ministeri diu que desconeix

26 d'Abril de 2017, per Azahara Palomares/ El Punt Avui
  • La reunió es va fer després que la Cambra de Tarragona enviés una carta a Rajoy a finals de l'any passat

    Cambra de Comerç de Tarragona

Reunió ahir sense compromisos ni calendaris entre la Cambra de Comerç de Tarragona i el ministre de Foment, Íñigo de la Serna. De la trobada, que es va fer després de la carta enviada al president Mariano Rajoy a finals d'any per denunciar el dèficit d'infraestructures a Tarragona, l'ens tarragoní sí que en va sortir amb un encàrrec: elaborar un estudi en què detalli quines són les empreses que faran ús del tercer fil ferroviari.

“Ens ha demanat que recollim compromisos amb garanties d'empreses que el farien servir, ja que ells diuen que han consultat la demanda i que no n'han trobat cap”, va detallar ahir el president de la Cambra de Tarragona, Andreu Suriol. Una posició del Ministeri de Foment que contrasta amb les constants reclamacions tant del sector químic com del port de Tarragona per a la construcció d'aquest tercer fil, que permetria el trànsit de mercaderies fins a la frontera francesa en ample europeu.

“Ho farem en quinze dies i els ho farem arribar”, va afirmar Suriol. De fet, el director del complex de Repsol a Tarragona, Josep Font (present en la reunió com a vicepresident de la Cambra), ja va expressar ahir en la reunió el seu interès. “El ministre ha dit que, si hi ha demanda, es buscarà alguna fórmula per donar una sortida al projecte”, va explicar Suriol. El tercer fil acumula ja diversos anys de retard.

Durant la reunió, els representants de la Cambra van denunciar la falta d'execució de les actuacions pressupostades a Tarragona. “Se'ns ha respost que no és un problema econòmic ni polític, sinó que hi ha temes administratius que els endarrereixen”, va assegurar Suriol. El ministre va desmentir també que s'hagin desviat diners destinats al corredor mediterrani a altres projectes i va dir que estarà en proves el primer semestre del 2018.

Dubtes sobre el túnel de Lilla

L'A-27, i sobretot el tram pendent entre Valls i Montblanc, han protagonitzat gran part de la trobada amb el ministre de Foment. El president de la Cambra de Tarragona va lamentar ahir no haver rebut cap compromís pel que fa al calendari d'execució d'aquest darrer tram, que el món empresarial considera clau, ja que permet connectar amb l'AP-2 cap a Lleida i Saragossa. “Se'ns ha afirmat que està en obres des de novembre, cosa que desconeixíem i haurem de comprovar.” Suriol també va lamentar que no hi hagi hagut cap compromís que el túnel del coll de Lilla serà apte per a camions amb mercaderies perilloses, decisió que el ministre ha deixat en mans dels tècnics.

COMENTARIS (0)