La Societat d’Estudis Econòmics de Tarragona (SEE) ha presentat aquest dijous el manifest ‘Volem BCN World’ per reclamar l’impuls del projecte turístic i d’oci projectat al CRT de Vila-seca i Salou. El lobby empresarial pretén arribar a les 20.000 adhesions i, si rep prou signatures, no descarta convertir la petició en una Iniciativa Legislativa Popular. L’entitat ha denunciat la “falta de sensibilitat” dels polítics catalans davant d’un projecte que veu com “el motor” que permetrà reactivar l’economia de les comarques tarragonines.
El seu president, Lluís Badia, ha titllat de “bajanada” la proposta de consulta sobre BCN World i ha demanat diàleg polític per prendre acords que donin confiança als inversors. La Societat d’Estudis Econòmics fa una crida a institucions, patronals, entitats i sindicats perquè tanquin files en defensa del projecte.
La Societat d’Estudis Econòmics defensa que, al marge de les qüestions tècniques, urbanístiques i fiscals, BCN World ha de ser un motor de reactivació econòmica, ja que preveu una inversió milionària a tocar de PortAventura i la creació de milers de llocs de treball.
Per tal d’aconseguir suports i de traslladar la seva reivindicació al Parlament i al Govern, el lobby empresarial ha endegat una campanya de pressió a través de la plataforma Change.org amb la qual aspira a assolir almenys 20.000 adhesions al manifest, segons ha detallat el president de la SEE, Lluís Badia.
A més, l’entitat està disposada a endegar els tràmits per presentar una Iniciativa Legislativa Popular (ILP) a la cambra catalana, si rep les signatures necessàries. De moment, iniciarà una ronda de contactes amb institucions polítiques, socials i econòmiques del territori perquè s’adhereixin al seu manifest.
El grup empresarial considera, a més, que BCN World pot convertir el Port de Tarragona en una escala de referència de creuers, segons ha incidit l’economista i vocal de l’entitat, Juan Gallardo.
Així mateix, la Societat d’Estudis Econòmics aposta perquè la infraestructura portuària consolidi la càrrega rodada, aposti pel tràfic de passatgers i esdevingui un referent en la hibernació de iots i de creuers. A més, el lobby reclama l’impuls definitiu del Corredor Mediterrani i de l’autovia A-27.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics