Dimarts, 18 de Setembre de 2018

La Cambra de Comerç de Reus crea el Club Innovació amb empreses i comerços de la ciutat

Una quinzena d’empreses treballarà conjuntament amb el catedràtic d’ESADE, Josep Francesc Valls

15 de Febrer de 2018, per Arnau Martínez
  • Josep Francesc Valls, amb els empresaris del Club Innovació

    Cedida

Amb l’objectiu d’innovar i de reinventar el model de negoci per millorar la competitivitat, un grup d’una quinzena d’empreses formaran part del Club Innovació de la Cambra de Comerç de Reus. Dirigits pel catedràtic d’ESADE Business School, Josep Francesc Valls, es pretén descobrir les eines de millora empresarial i les oportunitats de les empreses per satisfer les necessitats i aspiracions.

El catedràtic ha definit el grup com un projecte “innovador i important”, tant per la Cambra com per les empreses. Les sessions es programaran cada dos mesos i amb petits grups es treballarà “per identificar els escenaris de futur”. Els tallers seran oberts amb aportació d’informació i autoanàlisi personal de cadascun dels participants, compartint experiències i casos concrets.

Els perfils del col·lectiu són diversos, des d’una gran empresa fins a una franquícia de botigues de la llar. El Forn Sistaré, Natura o Vermuts Miró són algunes de les entitats que hi participen. També una gestora de recursos humans i una farmacèutica.

La 'tempesta perfecta' per innovar

El doctor Josep Francesc Valls ha definit el moment econòmic actual com a una "tempesta perfecta" i un període de “transició cap a la digitalització”. La "tempesta" es conforma per diversos elements com la globalització, la digitalització, la robòtica i la intel·ligència artificial, la sostenibilitat o el gran nombre de canals a través dels quals distribuir els productes.

Davant d’aquesta situació, el catedràtic només veu una solució: “Canviar o reinventar el model de negoci”. L’acadèmic, amb més de 25 anys d’experiència en el sector de l’empresa, vol donar algunes claus per innovar i ser més competitius. Saber manejar el Big data, trobar nínxols de mercat pels pròxims anys, identificar nous clients, gestionar el valor de la marca o indagar en les noves formes de monetitzar són algunes de les propostes de Josep Francesc Valls.

“Es tracta de pujar al carro, o no”, ha valorat el professor d’ESADE. El nou Club de la Cambra de Comerç crea l’ecosistema ideal per treballar en equip la innovació i posar-se al dia. “Ens trobem en un canvi de paradigma, una nova revolució”, ha conclòs Josep Francesc Valls. 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)

Reportatges