Cookie control
Dimarts, 17 de Setembre de 2019

Les Cambres de comerç de Reus i Valls reclamen que no es canviï el tram bonificat per a camions de l’AP-2

El subdelegat del govern espanyol a Lleida va afirmar que l’Estat estudia traslladar l’actual entre el Pla de Santa Maria i Montblanc, a Borges Blanques-Lleida

31 de Juliol de 2019, per ACN
  • Imatge d'arxiu de l'AP-2

    Reusdigital.cat

La Cambra de Comerç de Valls ha reclamat que es mantingui el tram bonificat per a camions a l’AP-2 entre el Pla de Santa Maria i les Borges Blanques. L’ens empresarial ha rebutjat que l’Estat es plantegi traslladar la bonificació al trajecte entre les Borges Blanques i Lleida, tal i com va assegurar el subdelegat del govern espanyol a Lleida, José Crespín, en una entrevista a l’ACN. Crespín va argumentar que el tram de Tarragona s'utilitza "poc". La cambra vallenca es mostra “indignada” amb aquestes declaracions i ha afirmat que en tot cas el que s’hauria d’estudiar és l’ampliació de la bonificació del 50% des del Pla de Santa Maria fins a Lleida.

L’organisme ho ha expressat en un comunicat que compta amb el suport dels ajuntaments de Valls i del Pla de Santa Maria. També han traslladat el malestar al subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Joan Sabaté, i al conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i els han demanat que intercedeixin perquè no se substitueixi el tram bonificat i es treballi per ampliar-lo. La Cambra de Comerç de Valls ha considerat que les paraules de Crespín són un “menyspreu” i han apuntat que si la mesura s’arribés a aplicar suposaria un “perjudici econòmic” per a les empreses tarragonines.

A més han destacat “la importància del trànsit de diversos centenars de camions que generen diàriament els polígons industrials de Valls i el Pla de Santa Maria, que utilitzen l’AP-2”. També han reclamat que el tram bonificat entre el Pla de Santa Maria i Lleida sigui considerat “estratègic i de gran importància” per la competitivitat de les empreses del Camp de Tarragona. Segons han remarcat, aquestes companyies “es veuen obligades a satisfer peatges, mentre a altres llocs d’Espanya se circula gratuïtament”.

El president de la cambra vallenca, Josep Maria Rovira, ha parlat de “despropòsit”. “Com ho han de fer els camions que surtin o arribin a les empreses situades a la banda nord del polígon industrial de Valls i les del Pla de Santa Maria? Han d'anar a buscar el Coll de Lilla?”, s’ha preguntat. Per a l’ens cameral, tot plegat és conseqüència del retard en la construcció de l’A-27, entre Valls i Montblanc. “Els incompliments de les inversions de l'Estat a Catalunya han provocat que, com que no existeix cap autovia operativa entre Tarragona i Lleida, el trànsit professional i de gran tonatge, es vegi obligat a passar per l'antiga N-240 o pagar el peatge de l'AP-2”, han explicat els empresaris en el comunicat.

'Contundent oposició' de la Cambra de Reus i l'Ajuntament de Montblanc

La Cambra de Comerç de Reus i l’Ajuntament de Montblanc, per part seva, han emès un comunicat conjunt en què han volgut expressar la seva "contundent oposició" a la possibilitat que se suprimeixi el tram bonificat. Les dues institucions han recordat que aquesta mesura "que suposadament es vol desactivar permet descongestionar de trànsit una via com l’N-240, tot rebaixant d'aquesta manera el risc de sinistralitat" de la via.

 

La Cambra i el consistori "veuen amb molt bons ulls" que les bonificacions per desviar el trànsit de vehicles pesants "s’apliquin a altres trams, com el comprés entre Les Borges Blanques i Lleida", sense que això suposi però "que es facin passos enrere a altres territoris". El president de la Cambra de Comerç, Jordi Just, ha remarcat que “les nostres comarques tenen uns dèficits inacceptables en infraestructures i no podem acceptar de cap manera que en lloc d’avançar anem enrere”.

Per la seva banda, l’alcalde de Montblanc, Josep Andreu, ha exposat que “després dels retards continuats per part del Ministeri de Foment d'una obra que hauria d'haver estat acabada el 2014 i encara no s'ha començat a perforar el túnel del Coll de Lilla, considerem una proposta absolutament fora de context i que no respecta el pacte que es va arribar entre el Ministeri de Foment, la conselleria de Territori i Sostenibilitat i els ajuntaments”.

Cambra i Ajuntament han advertit, finalment, que si el govern central tira endavant la suspensió d’aquestes bonificacions "es plantejaran mesures de protesta enèrgiques contra una decisió que aniria en contra del desenvolupament econòmic i social de les comarques afectades".

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics