Dilluns, 16 de Juliol de 2018

La DOP Siurana destaca l'increment de la comercialització d'oli en envasos petits

La garrafa de 5 litres va perdent protagonisme en detriment dels envasos de 250 ml o de 500 ml, el que indica que 'el consumidor va assignant un valor més elevat al producte'

07 d'Abril de 2018, per Redacció
  • La DOP Siurana ha fet balanç de la campanya de 2017

    Cedida

El president de la Denominació d'Origen Protegida (DOP) Siurana, Antoni Galceran, ha presentat aquest passat divendres a l'Estació Enològica de Reus les dades de la campanya 2017, en la qual "s’han augmentat significativament les accions de promoció de l'oli verge extra de la DOP", s'ha assenyalat. Aquest esforç en difusió de la marca ha motivat "un augment del percentatge de comercialització certificada del producte", que ha passat del 66% l'any 2016 al 68% de la campanya 2017, i que manté a Siurana" com una de les DOP de l’Estat que més percentatge de l'oli produït comercialitza amb segell de qualitat DOP", s'ha subratllat.

Una altra tendència, que ja s'apuntava en campanyes anteriors i que va en augment, és que la garrafa de 5 litres va perdent protagonisme en detriment dels envasos de 250 ml o de 500 ml, que han mostrat un creixement en cinc anys del 253% i del 95%, respectivament. Aquesta tendència indica que el consumidor va assignant un valor més elevat al producte, s'ha analitzat. Pel que fa a l'exportació, un 14% de la comercialització total, les xifres han pujat lleugerament, destacant que més del 60% de tot l'oli que s'exporta és a països d'Àsia i que més d'un 14% de l'oli DOP Siurana exportat és ecològic i es destina a mercats com Noruega i el Japó.

Pel que fa a la producció, durant la campanya 2017 ha baixat un 10% respecte al 2016, a causa de la sequera i de l'estacionalitat conjuntural del cultiu de l'olivera. Sí ha crescut respecte a la campanya anterior el nombre de productors, que ja arriben als 8.134. El president de la DOP Siurana ha fet un balanç molt positiu de la campanya, sobretot "per l'esforç realitzat en promoció i que forma part del pla estratègic de Siurana per fidelitzar el consum d'oli d'oliva verge extra entre diferents públics".

Entre les accions divulgatives, una de les més exitoses són els tallers escolars 'Has begut oli?', que han arribat a més de 3.000 alumnes de 6é de primària de 64 escoles més urbanes del Camp de Tarragona. També s'ha incrementat la presència de l'oli DOP Siurana en esdeveniments de referència en el sector alimentari, fires professionals i alimentàries, així com en fòrums gastronòmics, tallers i tastos d'oli a grups de prescriptors i a escoles i facultats d'Hoteleria, Nutrició i Dietètica, i d'Enologia.

Un cop presentades les dades i les accions de promoció, s'han lliurat els XXV premis del concurs escolar de dibuix. Un total de 10 escoles dels municipis amb entitat DOP Siurana han participat amb 47 dibuixos finalistes. D'ells s'han seleccionat 12 obres guanyadores en diferents categories. També s'ha fet lliurament dels premis del II concurs de Receptes Explicades, que té per objectiu reconèixer la creativitat dels nens i les nenes en el vessant més literària. En aquesta segona edició s'han atorgat 6 premis entre els 21 finalistes de receptes fetes amb oli d'oliva verge extra DOP.

COMENTARIS (0)

Reportatges