Els participants del Mobile World Congress (MWC) han pogut conduir de forma remota un vehicle que es trobava físicament en un circuit a més de 70 quilòmetres, a Tarragona, a través de la xarxa 5G en un experiment desenvolupat per Telefónica i Ericsson, amb la col·laboració de l'Institut Reial Suec de Tecnologia (KTH) i Applus Idiada. Es tracta de la primera demostració de conducció remota a temps real que es realitza a nivell mundial amb la xarxa 5G, que encara s'està desenvolupant, i s'ha presentat en la primera jornada del Mobile. El responsable d'Innovació i Transformació de Telefónica, Guillermo Bataller, destaca que les capacitats de la 5G, com són la fiabilitat i la baixa latència –quan la xarxa respon molt ràpid–, permeten que la persona que es troba al Mobile "tingui la sensació de ser a Tarragona manejant el cotxe".
El conductor del vehicle de Tarragona, assegut a l'estand de Telefónica del recinte firal de Gran Via, pot sortejar els obstacles del circuit gràcies a la latència ultra baixa de la xarxa 5G. Aquesta és una de les característiques diferencials d'aquesta xarxa, que no es preveu comercialitzar fins el 2020, juntament amb l'alta capacitat de transmissió de dades, la fiabilitat, la virtualització i la flexibilitat per adaptar-se a les necessitats de cada indústria, com la de l'automoció en el cas de l'experiment presentat per Telefónica i Ericsson.
La demostració es basa, a nivell tècnic, en un espectre d'alta freqüència (15GHz), amb feixos ultra-estrets que segueixen el cotxe prototip contínuament des de l'estació base 5G, situats al circuit Applus Idiada. Diversos vídeos 4K a través d'aquesta xarxa proporcionen al conductor en remot la percepció sensorial completa.
Bataller ha explicat que es preveu que als Jocs Olímpics d'Hivern de Corea del Sud el 2018 es llancin alguns experiments 5G que en milloraran l'ample de banda i que, en els propers anys, s'aniran introduint de forma progressiva avanços dins la pròpia xarxa.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics