La possibilitat d’enllaçar l’estació de l’AVE del Cam de Tarragona de Perafort-La Secuita als ramals del futur Corredor del Mediterrani continua essent això, una opció que, de moment, no apareix marcada en el mapa estratègic d’aquest gran recorregut de passatgers i mercaderies. “De moment no està plantejada aquesta opció, tot i que en el futur ens poden haver-hi canvis en aquest sentit”, ha dit aquest dijous l’actual coordinador del Corredor Mediterrani, Juan Barrios, que ha assistit a la Cambra de Comerç de Tarragona per exposar les darreres novetats pel que fa a aquesta infraestructura.
En concret, durant la seva intervenció a l’ens cameral tarragoní, Barrios ha assegurat que “no sé exactament perquè, aquesta és la ubicació de l’estació és la que és i, de moment, no està prevista la connexió directa, el que no vol dir que no es pugui ampliar en un ramal posterior”, ha dit el coordinador del Corredor, que també ha afegit que “sabem de la importància estratègica de l’estació i, per aquest motiu, estem estudiant noves opcions que complementin el servei que ofereix actualment”. Amb aquests arguments, Barrios ha contestat una de les preguntes claus per a la connectivitat d’un territori que està pendent de les obres del Corredor per a poder teixir una estructura de comunicació estable amb l’exterior.
El tram Castellbisbal-Vila-seca
Per aquest motiu, l’actual gestor d’aquesta infraestructura ha donat compte de l’estat en el qual es troben els trams del Corredor que passen per les comarques de Tarragona i, en concret, ha aclarit que el tram entre Castellbisbal i Vila-seca, de 86 quilòmetres d’extensió, ara mateix ha complert un 13% de la seva execució total, que està pressupostada en 368 milions d’euros i amb una posada en servei prevista per al pròxim 2020. De la mateixa manera, Barrios també ha detallat que el tram que unirà Tarragona amb Vandellòs estigui llest, en última instància, el mateix 2020.
Durant la seva intervenció, Barrios ha volgut recordar en tot moment que el Corredor Mediterrani -l’estructura ferroviària que ha de connectar el port d’Algesires, a l’Estat espanyol, fins a Ucraïna-, és “una via de transport tant de passatgers com de mercaderies, que retallarà l’emissió de gasos que suposa el transport per carretera”. La data límit que marca la UE de finalització és el pròxim 2030.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics