Cookie control
Dimarts, 07 d'Abril de 2020

Més d'un milió de persones van passejar pels carrers de Reus durant la campanya de Nadal

Caelles fa un balanç 'positiu' de les iniciatives dutes a terme en les últimes setmanes per dinamitzar el comerç local

09 de Gener de 2020, per Redacció/ Alba Cartanyà
  • Caelles i representants diversos de les entitats comercials de Reus, aquest dijous

    Cedida

Reus ha tancat la campanya de Nadal d’enguany amb un "balanç positiu" i amb més d’1.300.000 persones al centre de la ciutat, segons les dades extretes del servei ReusWifi, el que segons el parer del consistori "torna a situar la ciutat com a referent comercial a nivell de país". L’objectiu de 'Reus és Nadal', s'ha subratllat en roda de premsa aquest dijous, ha estat "consolidar el posicionament de la ciutat com a centre comercial i cultural de referència", tot destacant la col·laboració de totes les entitats comercials de la ciutat i el patrocini de Teixidó Òptiques.

 

Caelles, satisfeta

La regidora de Promoció de Ciutat, Montserrat Caelles, ha manifestat que “estem satisfets amb els resultats d'aquesta campanya de Nadal. Les dades es mantenen i confirmen la capacitat d'atracció de la ciutat". Les places del Mercadal, de Prim, de la Llibertat i d'Evarist Fàbregas, així com els mercats, han estat els "principals escenaris d’atracció de visitants i l’extensa oferta comercial de proximitat", s'ha celebrat. En aquesta línia, Caelles ha comentat que la Llibertat "s'ha consolidat com a espai lúdic, amb la pista de patinatge sobre gel i les atraccions de fira".

A l'hora de valorar la campanya, l'Agència Reus Promoció ha tingut en compte diversos aspectes. Un d'aquests ha estat la xifra d’usuaris als aparcaments municipals, que ha crescut durant aquesta campanya de Nadal, amb un total de 263.364 vehicles (5.853 cotxes al dia) del 23 de novembre al 6 de gener, el que suposa un increment del 5,7% en relació al mateix període de l’any passat. Com ja s'ha apuntat abans, les dades del trànsit de vianants s'han pogut extreure de l'explotació de la informació del servei ReusWifi, que indica el nombre de persones que circulen davant dels 18 punts Wifi distribuïts per la ciutat. S’han comptabilitzat les dades entre el 29 de novembre i el 6 de gener. Fent l'extrapolació de que el 60% dels vianants tenen el Wifi obert, més de 81.000 persones van passejar per la ciutat aquest dia. El dia amb més afluència de vianants a la ciutat va ser el divendres 29 de novembre, data d’inici de la campanya.

Altres dades

Un total de 13.802 persones han patinat a la pista de gel instal·lada a la plaça de la Llibertat del dia 29 de novembre al 6 de gener. El gremi firaire, al seu torn, calcula que uns 42.000 nens i nenes han pujat en alguna de les atraccions de fira instal·lades a la zona lúdica de la plaça de la Llibertat. Aproximadament, uns 7.000 usuaris han gaudit de les atraccions amb els vals 2x1 que oferien els comerciants de la Unió de Botiguers de Reus i El Tomb de Reus. A banda, un total de 333 nens i nenes van realitzar els tallers organitzats al Gaudí Centre, una xifra de participants similar a l’any passat.

Sobre els equipaments turístics de la capital del Baix Camp, s'ha assenyalat que 2.118 persones han visitat el Gaudí Centre, mentre que el pavelló dels distingits de l'Institut Pere Mata ha rebut durant aquestes dies 1.122 visitants; el Campanar ha rebut un total de 232 visitants; i la 'Casa del vermut i del vi' a l'estació enològica, 160 persones.

Enllumenat de Nadal

Aquest any, s'ha indicat posteriorment, "s'ha consolidat el model de decoració nadalenca dels carrers de Reus, unificant criteris i models d'enllumenat". S'ha recordat que Reus Promoció va fer una aposta "per incrementar i millorar encara més" l’engalanament lumínic dels carrers de la ciutat i que va augmentar la subvenció que gestiona a través de l’associació comercial El Tomb de Reus, del 30% al 50% del cost total del lloguer dels llums dels carrers. D'aquesta manera, i segons l'anàlisa feta, l’enllumenat del 2019 va créixer "tant en qualitat com en la quantitat de comerços participants i en el nombre de carrers", 24, tot confirmant "un important augment" de la participació a la campanya.

Durant la roda de premsa s'ha avaluat igualment la prova pilot per fer del raval de Santa Anna un espai per a vianants durant la campanya de Nadal. La via, s'ha exposat, és ara "un passeig comercial per als vianants".

Valoració dels representants del comerç

El vicepresident del Tomb de Reus, Joan Anton Montaña, s'ha mostrat satisfet de la seva campanya 'Comprar a Reus val per 2' i indica que s'ha detectat una "presència majoritària de públic femení" però amb "més homes" que altres anys, sumat a una tendència cap a un perfil "més jove". La vicepresidenta de la Unió de Botiguers, Meritxell Barberà i el president del passeig comercial El Pallol, Pau Salvador, valoren positivament aquesta Campanya de Nadal. Salvador ha remarcat que la col·laboració entre agents públics i privats "ha de continuar" i assenyala que la gran afluència de gent "s'ha notat". 

Per altra banda, el president del Mercat Central, Ildefons Vidal, també s'ha mostrat content però ha indicat: "Les campanyes sempre van bé, l'has de pifiar molt perquè vagin malament". Ha posat l'accent en la importància dels dies de després de la campanya i en la necessitat de continuar treballant. 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges