Cookie control
Divendres, 21 de Febrer de 2020

Persisteix la visió de pessimisme en el futur entre les empreses del territori

El Radar Cambra del tercer trimestre del 2019 ho manifesta en la seva darrera onada

28 d'Octubre de 2019, per Isabel Martínez
  • Salvat i Just han presetat el Radar Cambra del tercer trimestre d'enguany

    Isabel Martínez

“La bona notícia és que un 45% dels empresaris veuen com a bona la situació” present, ha assegurat el responsable de Ceres, Hildebrand Salvat, en el marc de la presentació del Radar Cambra del tercer trimestre del 2019, uns resultats que trenquen la tendència iniciada durant el tercer trimestre del 2018 al respecte de la visió actual. Malauradament, el panorama és més complex a ulls de l’empresariat de l’entorn, que percep un futur amb dificultats com ho demostra que els participants que creuen que la situació d’aquí a un any serà pitjor passen d’un 14% a un 17% en aquesta onada concreta de les enquestes periòdiques que realitza la Cambra de Reus des del 2013.

Una xifra que es complementa amb la disminució important dels que pensen que dintre d’un any estaran millor que passen del 31% al 21%. Sense voler definir-se en concret sobre si aquesta tendència persistent en major o menor mesura des de fa un any pot ser cojuntural o respon a altres factors, Salvat ha recordat que el primer trimestre de 2019 ja es va elaborar un Radar Cambra específic que intentava aclarir quins són els motius.

Un Radar que va marcar tres eixos principals que afectarien a l’opinió de les empreses: la situació política a Catalunya, la cojuntura econòmica a nivell global i la manca de polítiques econòmiques. “Som optimistes: ni alarmistes ni inconscients” ha dit, de la seva banda, el president de la Cambra de Comerç de Reus, Jordi Just, al respecte d’uns resultats que no acaben d’oferir un context positiu per les empreses del territori davant les incerteses que es presenten en general.

En aquest sentit, Just ha reiterat que l’ens cameral “s’ha de posar les piles” i continuar apostant per teixir lligams dins del sector de les Cambres com ha fet amb la descentralització pel territori iniciada d’acord amb els consells comarcals, la internacionalització que treballa amb espais com Rússia, Bangladesh o Silicon Valley i l’aposta contínua per la formació. “No hi ha una conclusió clara”, ha aclarit Salvat, qui ha destacat que en relació a la xifra de negocis hi ha una millora dels resultats dels participants a nivell general i ha suggerit que el fet que les dades pertanyin al tercer trimestre pot influir d’alguna manera.

La Cambra no es percep com un 'lobby'

Respecte al tema específic que treballa trimestralment el Radar Cambra, aquesta onada ha preguntat sobre la percepció de la Cambra en tant que ens econòmic. “No es tracta d’una mirada narcisista”, ha explicat Just, qui ha destacat que s’ha volgut “saber on som” perquè “sabem on volem anar”.

En aquest marc, Salvat ha dit que la majoria dels preguntats no consideren que la Cambra exerceixi una funció de lobby. Concretament, un 48% dels empresaris consultats considera que aquesta funció es realitza poc, un 43% que bastant i un 5% que poc. Respecte els serveis que ofereix l’ens cameral, i en comparació a les dades del 2013, la valoració sobre la majoria de serveis de la Cambra ha disminuït amb l’excepció de la formació que ha millorat 4 dècimes la seva valoració i l’internacionalització que manté la percepció per part dels enquestats.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics