Dijous, 19 de Juliol de 2018

Repsol incorpora tecnologia digital de Google Cloud per gestionar la refineria de Tarragona

La iniciativa s’emmarca en l’aposta de Repsol per a la digitalització, la innovació i la tecnologia en les seves àrees d’activitat

04 de Juny de 2018, per Redacció
  • Refineria de Repsol a Tarragona

    Cedida

Les empreses Repsol i Google Cloud han posat en marxa un projecte per optimitzar la gestió d'una refineria, una de les instal·lacions industrials més grans i complexes, utilitzant ‘big data’ i intel·ligència artificial.

La directora general de Downstream de Repsol, María Victoria Zingoni, i la directora general de Google a Espanya i Portugal, Fuencisla Clemares, han participat en la reunió d'inici del projecte, que es durà a terme al Complex Industrial de Tarragona i suposa un repte pioner en el refinament mundial.

Aquesta iniciativa utilitzarà la tecnologia digital d'última generació de Google Cloud com a eina al servei dels treballadors de la refineria. Els objectius són maximitzar l'eficiència, tant en consum energètic com en el de la resta de recursos, i millorar el rendiment en el funcionament integral de la refineria.

Google Cloud posarà a disposició de Repsol la seva potència de computació, l’experiència del seu equip de projecte i la seva eina de ‘machine learning’Cloud ML , que utilitzarà l'algoritme d'intel·ligència artificial TensorFlow.

Es tracta d'un repte inèdit a tot el món a una refineria, la gestió avançada de la qual engloba unes 400 variables, el que exigeix ​​una capacitat de computació i un control ingent de dades.

Fins ara, les màximes funcions integrades a través de la digitalització a una planta industrial abasten unes 30 variables. En aquest cas, es tracta de multiplicar per més de deu el nombre de variables gestionades. Precisament, Tarragona ha estat la refineria de Repsol triada per desenvolupar aquesta iniciativa perquè la configuració en línia del seu esquema productiu facilita la seva verificació i implantació.

Aquest projecte afegeix 30 cèntims de dolar al marge per barril refinat de Repsol, el que es podria traduir en uns 20 milions de dòlars anuals per a la refineria de Tarragona, amb una significativa evolució a l’alça en el cas que s’aconseguissin tot els objectius d’optimització.

Per María Victoria Zingoni, “aquest és un projecte d’eficiència en tots els sentits: busca consumir menys recursos; reduir el consum energètic, que és el principal cost d’una refineria; incrementar la fiabilitat de les unitats i, d’aquesta manera, millorar el rendiment econòmic”.

En paraules de la directora general de Google a Espanya i Portugal, Fuencisla Clemares, “aquest projecte posa de manifest l’aposta de les empreses espanyoles per a la transformació digital i l’aplicació del ‘machine learning’en el processos industrials, aspectes en els que Repsol és pionera”.

COMENTARIS (0)

Reportatges