Divendres, 19 d'Abril de 2024

Reus, la quarta gran ciutat catalana amb major densitat comercial

Tarragona és la sisena, segons el primer Centre d'Establiments Comercials de Catalunya

27 de Març de 2017, per Redacció
  • Reus és la quarta gran ciutat catalana amb major densitat comercial, segons el Cens d'Establiments Comercials de Catalunya

    Cedida

La directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, ha presentat aquest diumenge a Sant Carles de la Ràpita les xifres extretes del primer Cens d'Establiments Comercials de Catalunya. Viltalta ha ha presidit la cloenda de les primeres Jornades d'Intercanvi d'Experiències comercials, que ha organitzat la Unió de Comerç Rapitenc. Reus — el segon municipi de la demarcació amb més de 75.000 habitants— disposa d’una oferta comercial de 1.643 comerços, amb una densitat comercial de 15,86 establiments per cada 1.000 habitants i una ràtio de 2308,02 m2 de superfície de venda per cada 1.000 habitants.

Segons el Cens, actualment a Catalunya hi ha 86.418 empreses comercials i 101.319 establiments, amb una densitat comercial mitjana de 13,47 establiments per cada 1.000 habitants. En aquest sentit, Tarragona compta amb una oferta comercial de 1.821 establiments, amb una densitat comercial de 13,89 est./1.000 habitants, i una ràtio de 2272,14 m2 de superfície de venda/1.000 hab.

La Unió de Comerç Rapitenc ha celebrat aquestes jornades on s’han intercanviat experiències, presentat casos d’èxit i s’ha debatut sobre el present i el futur del sector comercial al territori. Amb aquesta iniciativa, l’entitat s’ha volgut sumar a la Setmana del Comerç, impulsada per la Generalitat, a través de la Direcció General de Comerç, durant la qual s’han organitzat més de 120 activitats arreu de Catalunya vinculades al comerç.

Segons Vilalta, “l’objectiu és tenir una bona eina per fer una radiografia de com està l’oferta comercial a Catalunya, des de dades globals com nombre d’establiments, tipologia de les empreses, les activitats, fins al detall propi de cada ciutat o poble o fins i tot per carrer”. Vilalta ha afegit que “el Cens té utilitat per a les administracions públiques. D’una banda, per a la Generalitat, per tenir retorn de les polítiques públiques, però també té molta utilitat per als ajuntaments i els seus plans estratègics, i per a les entitats i associacions, que poden veure geolocalizats els seus establiments, com són i com evolucionen”.

Balanç Setmana del Comerç: Prop de 4.000 persones han seguit les Jornades Comerç Increïble

De forma paral·lela a les activitats impulsades pel món associatiu, s’han celebrat a Barcelona al llarg de la Setmana les Jornades Comerç Increïble, unes jornades de coneixement adreçades als professionals del sector on s’han analitzat de forma monogràfica els 4 eixos d’actuació per a la millora de la competitivitat del comerç: la transformació digital del comerç, l’enfortiment de l’empresa comercial, l’aposta pel talent i la professionalització del sector, i la internacionalització.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Dani   30 de Març de 2017

Cines

I sense cinemes
Sempre ens quedara cin exin...