Dimarts, 19 de Març de 2024

Reus registra un increment del 17% de turistes a l'estiu

En comparació amb el mateix període de l'any passat, segons fonts municipals

20 de Setembre de 2018, per Redacció
  • Imatge de turistes a l'accés del Gaudí Centre

    Cedida

Coincidint "amb l'aposta per la qualitat i la diversificació en l'oferta turística", Reus és a punt de tancar la temporada d'estiu amb un increment en el nombre de visites als equipaments turístics de la ciutat en relació amb el mateix període de 2017 i que se situa en un augment d'un 17 %. D'aquesta manera, l'Agència Reus Promoció finalitza amb dades positives la primera temporada turística en què la ciutat ofereix la nova diversificació de l'oferta turística patrimonial (Gaudí Centre, Institut Pere Mata, ampliació d'horaris de visita a la Casa Navàs i visita al Campanar de la Prioral de Sant Pere). Aquesta oferta diversificada té com a producte turístic conjunt la polsera 'Visit Reus', operativa des d'agost de 2017 i que aquest estiu ha activat una nova aplicació mòbil per facilitar-ne l'ús.

Aquesta tendència a l'alça, "que suposa un impacte econòmic positiu a la ciutat", coincideix amb la nova campanya de comunicació 'Visit Reus summer', impulsada des de l'Agència Reus Promoció "amb l'objectiu d'incrementar el número de visitants a la ciutat i al patrimoni, i augmentar també el temps d'estada i les possibilitats de retorn a la ciutat, mitjançant una millor atenció al visitant i una millor experiència de visita", s'ha fet constar aquest dijous des del consistori. En aquest sentit, la regidora del ram, Montserrat Caelles, ha assenyalat que “per aquesta campanya s'han ampliat els punts d'informació al visitant, la presència de material promocional a les oficines de turisme de la Costa Daurada i als allotjaments turístics, s'ha millorat el producte turístic, i s'estan realitzant accions comunicatives a premsa generalitzada, mitjans del sector turístic i altres canals".

Casa Navàs, a l'alça

Les noves facilitats d'accés a la Casa Navàs s'han traduït en un "increment significatiu" del nombre de visitants que volen descobrir l'obra arquitectònica de Domènech i Montaner. Amb l'ampliació dels horaris de visita a l'estiu (tres hores al matí i tres hores a la tarda, de dilluns a dissabte, i tres hores al matí els diumenges), "l'edifici ha augmentat en un 332% les visites en comparació de l’1 de juny a 11 de setembre de 2017, amb un total de 4.321 persones que hi han accedit", s'ha destacat.

En aquest espai patrimonial, s'ha detallat, el 34% de visitants han estat catalans (amb un 16% procedents de Reus), un 19% espanyols (Madrid, País Basc i València) i un 30% internacionals, entre els quals destaquen els francesos, que han estat 39% del total de visitants internacionals. També ha estat remarcable la presència de turistes russos, un 16% del total de visitants internacionals que han volgut conèixer la Casa Navàs.

L'Institut Pere Mata, per part seva, ha rebut un total de 2.744 visitants, fet que mostra l'important increment d'un 25% sobre la xifra de visitants pel que fa al mateix període de l'any passat. Destaca especialment l’important increment (40%) del turisme de proximitat (Catalunya) i del 17% del públic espanyol: Madrid, Comunitat Valenciana, Aragó i País Basc, respectivament, són les principals regions de procedència.

Pel que fa als turistes internacionals, des de l'Ajuntament s'observa un increment del 29%. El turisme francès, holandès i el turisme rus continuen sent els més importants, i al mateix temps s'observa un augment dels visitants de Bèlgica, Alemanya i Regne Unit.

El campanar, 'un reclam'

Durant aquesta temporada d'estiu, el campanar de l'església Prioral de Sant Pere ha rebut un total de 4.552 persones. Tot i no disposar de dades completes per comparar-les amb l’any passat (el Campanar es va obrir al públic el 9 d’agost) les dades d’afluència de visitants es consideren "molt rellevants" des de l'Agència Reus Promoció, "ja que confirmen l’atractiu turístic del campanar". Per procedències, les persones que hi han pujat eren un 15% de Reus, un 14% de Catalunya (principalment de les comarques de Barcelona), un 11% de la resta de l'Estat espanyol (del País Basc, Madrid i Comunitat Valenciana, per aquest ordre) i un 60% de procedència internacional (amb França, Rússia i Països Baixos com a procedències més destacades).

El Gaudí Centre, però, es manté una temporada més com a principal porta d'entrada dels visitants a la ciutat. Aquest estiu, un total de 19.443 persones han visitat aquest equipament , de les quals un 12% en grup i un 88% de manera individual. Malgrat que en dades generals, el Gaudí Centre ha experimentat un descens d'un 15,5% en el nombre de visitants en comparació amb el mateix període de l'any passat, l'equipament museístic continua sent el principal reclam de visites turístiques a Reus.

Prop de 1.5000 polseres 'Visit Reus' venudes a l'estiu

La polsera turística ofereix en un sol producte la visita als principals espais patrimonials i culturals de la ciutat (el Gaudí Centre, el pavelló dels distingits de l'Institut Pere Mata, el Campanar de l'església prioral de Sant Pere, el Museu d'Art i Història i el Museu Arqueològic de la ciutat) a un preu reduït, per "incrementar la satisfacció de les visites, allargar la seva estada a l a ciutat i afavorir la seva fidelització", s'ha manifestat. La polsera té una validesa de sis mesos des de la seva activació, "la qual cosa facilita el retorn a la ciutat", s'ha afegit.

Des de la seva implantació (a l'estiu de l'any passsat) i fins al maig del 2018 se n'han venut un total de 1.955 i durant els mesos d'estiu de 2018 se n'han venut un total de 1.491, cosa que significaria un important increment de les vendes mensual. Per procedències: 3% de Reus, 29% resta Catalunya (principalment província de Barcelona), un 25% de la resta de l'Estat espanyol (Comunitat Valenciana, Madrid i País Basc), i un 43% internacional (França, Rússia, Països Baixos i Regne Unit). Un 61% del total de les polseres corresponen a públic adult, un 15% a sèniors, i un 10% a nens entre 8 i 15 anys i 14% a nens menors de 8 anys i altres gratuïtats.

Aquest estiu, coincidint amb l'any Caselles, s'ha posat en funcionament la Ruta del modernisme Reus 1900, una visita guiada que permet conèixer els edificis modernistes més emblemàtics de la ciutat d'una manera amena i participativa. La ruta es realitza els dissabtes al matí prèvia reserva a l'oficina de turisme (977 010 670). Un total de 162 persones han realitzat aquesta visita, dels quals destaca el públic català (77%), principalment de Barcelona i província i el públic reusenc (16%).

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics