Dimecres, 15 d'Agost de 2018

Tecnoparc, pol d'atracció del talent empresarial emergent

El complex celebra una jornada de portes obertes perquè set de les seves empreses mostrin quina activitat hi fan

03 de Juliol de 2018, per Helena Gassull
  • Les instal·lacions del Tecnoparc acullen mig miler de treballadors

    Helena Gassull

L’expansió empresarial és una realitat diària al Tecnoparc de Reus, el complex tecnològic de la capital del Baix Camp que s’ha convertit en un referent per a moltes empreses nacionals i internacionals. Actualment, acull cinc-cents treballadors de més d’una trentena d’organitzacions centrades en el sector de la tecnologia, però d’àmbits ben diversos gràcies a la seva capacitat d’adaptació: assessorament econòmic, cosmètica natural, creació de softwares, investigació d’additius alimentaris…

"La idea del Tecnoparc és oferir un espai adaptat a les necessitats del sector tecnològic i compartit entre empreses, per fomentar la col·laboració i el desenvolupament dels seus talents, això fa que es creïn noves idees i nous projectes. Per tant, quan va néixer aquest parc tecnològic, la voluntat era procurar portar tantes empreses d'aquest sector com fos possible justament per crear aquesta espurna dinàmica que sorgeix quan poses totes aquestes empreses juntes". Amb aquestes paraules, el regidor de Promoció Econòmica i Ocupació del consistori, Marc Arza, ha iniciat la jornada de portes obertes TIC & TOUR, iniciativa amb la qual s'ha volgut visibilitzar les empreses instal·lades en el complex.

Ha estat una jornada completa en què s’ha pogut conèixer, des de dins, el funcionament de set empreses instal·lades al Tecnoparc: Epic solutions, Viajes para ti, Emerson, Freshly cosmetics, Viewnext, Izertis i Novus. Des d’Epic Solutions, una companyia especialitzada en serveis informàtics per empreses, Xavier Gasset ha explicat que van decidir instal·lar-se al Tecnoparc fa cinc anys “pels avantatges logístics, d’imatge corporativa i de serveis addicionals que ofereixen, a més ens trobem pròxims a la ciutat, en una localització privilegiada”.

La visita ha continuat amb Viajes para ti, una agència de viatges en línia que consta de tres portals web. El seu director general, Rafa Fuentes, ha destacat que “totes les facilitats proporcionades pel parc tecnològic de Reus ens han permès accelerar el nostre ritme de creixement, hem triplicat el nombre de treballadors de l’empresa des que vam traslladar-nos aquí, existeix una sinergia única que ens fa créixer”.

Freshly Cosmetics és una altra de les companyies que s’han presentat al tour. Es tracta d’una empresa de cosmètica natural que ven els seus productes en línia. Els seus fundadors són tres joves emprenedors que van decidir abandonar els seus llocs de treball com a químics a la petroquímica de Tarragona per iniciar el seu propi projecte de mercat. En dos anys, aquest ha passat de ser un somni a facturar 3,5 milions d’euros anuals i agraeixen part del seu èxit a les facilitats proporcionades per Tecnoparc, que “els ha ofert un espai únic i personalitzat adaptat a les necessitats del seu ràpid creixement”.

En una línia similar s'ha expressat la responsable del màrqueting d’Europa i de l’Orient mitjà de Novus, Elisabeth Rodríguez, tot apuntant que els directors internacionals de la companyia van seleccionar el Tecnoparc com la central europea de l’empresa pels enormes avantatges que oferia el complex respecte altres de similars: “S’han adaptat en tot moment a les nostres necessitats específiques de cadascun dels nostres departaments, permetent-nos, fins i tot, instal·lar laboratoris bioquímics d’investigació”.

La visita ha ofert una visió global de la diversitat d’empreses que es troben instal·lades al complex, però, tot i les seves diferents característiques, els responsables i directius de totes elles coincideixen en què Tecnoparc és un espai únic que fomenta el seu desenvolupament.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (1)

Comentaris

Jordi L.P.  11 de Juliol de 2018

Mentides permanents

Hi ha més supermercats i restaurants que empreses tecnològiques. Això havia de ser el futur de Reus?

Reportatges