Dimarts, 23 d'Abril de 2024

Un informe de la URV analitza les estratègies d’innovació de les empreses catalanes

El treball defensa la importància que les companyies basin la seva decisió estratègica en els objectius que pretenen assolir a través de la recerca, el desenvolupament i la innovació (R+D+I)

04 de Març de 2016, per Redacció
  • Elisenda Jové, autora de l'informe

    Cedida

Segons l'informe, les empreses catalanes tenen dificultats per concretar quins són els objectius que persegueixen durant el seu procés innovador. La falta de coneixements de gestió fa que no es prioritzin correctament aquests objectius, especialment en les empreses dedicades al sector serveis.

També s'ha estudiat la relació que existeix entre el disseny de les estratègies innovadores i l’èxit innovador. Les dades analitzades demostren que el fet de no tenir dissenyada una estratègia té un efecte negatiu sobre l’èxit innovador de l’empresa. Així mateix, es conclou que existeix un bon ajust entre les estratègies adoptades per les empreses –especialment les orientades al mercat i a la producció– i l’output de la innovació (percentatge de nous productes, taxes de creixement, productivitat, noves unitats de negoci, etc.). Les dades també apunten que s’ha demostrat una relació positiva entre una estratègia orientada al mercat i l’èxit de les innovacions del producte. Les empreses que enfoquen les seves estratègies als costos i a l’ocupació tenen més èxit en el seu procés innovador.

L’informe ha classificat les empreses catalanes en tres grups: les que tenen una clara intenció innovadora però no compten amb una estratègia explícita i, per tant, mostren pitjors resultats; les que tenen una estratègia innovadora i una voluntat per fer-ho però no saben exactament en quin àmbit centrar-se; i aquelles que dissenyen una estratègia innovadora orientada i experimenten més èxit. Davant d’aquest panorama, l’autora de l’estudi defensa la importància que les empreses catalanes dissenyin les seves estratègies en funció dels objectius que pretenen assolir a través de la R+D+i, com ara seleccionar els projectes, quantificar les inversions o avaluar riscos.

L’estudi es va presentar en el marc d’una jornada organitzada per la Càtedra per al Foment de la Innovació Empresarial, que dirigeix el catedràtic en Economia Aplicada de la URV, Agustí Segarra, i que va tenir lloc el 23 de febrer a la Sala de Graus de la Facultat d’Economia i Empresa. En el marc d’aquesta jornada, José Molero, catedràtic d’Economia de la Universidad Complutense de Madrid, va pronunciar la conferència 'Por una política industrial correctora del tradicional retraso de la innovación en el Estado español'.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics