Dijous, 18 d'Abril de 2024

Una empresa basca muntarà un 'synchrolift' al Moll de Cantàbria del Port de Tarragona

És una estructura metàl·lica per aixecar embarcacions fora de l'aigua per a tasques de manteniment o reparació

29 de Maig de 2020, per Redacció
  • Ja han arribat les primeres peces de l'estructura

    Cedida

L’empresa URSSA, amb seu a Guipúscoa, emprarà el Moll de Cantàbria del Port de Tarragona durant els pròxims mesos per fer el muntatge final d’un 'synchrolift'. És tracta d'una estructura metàl·lica per aixecar embarcacions fora de l'aigua per a tasques de manteniment o reparació de 15 Mt de capacitat d'elevació. La col·laboració amb URSSA, s'ha assenyalat des de l'Autoritat Portuària del Port de Tarragona (APT), "reforça el tràfic de 'Project Cargo' per posicionar-se com un dels ports de referència a la Mediterrània pel que fa a exportació de càrregues especials".

En aquest sentit, les instal·lacions del Moll de Cantàbria van acollir el passat dijous la rebuda de les tres primeres peces del 'synchrolift'. Aquest elevador de vaixells comptarà amb un total de 32 peces i estarà format per blocs intermedis de dimensions de 25 x 70 x 3 metres i d’unes 700-800 tones cadascuna, que acabaran conformant una estructura de 2.428 tones. Les peces arriben per transport especial de carretera des del País Basc fins al Port de Tarragona. El 'synchrolift', un cop muntat, serà embarcat amb destinació Algèria, probablement d’aquí a uns sis mesos.

URSSA, Sociedad Cooperativa, és una empresa de construccions metàl·liques, situada a Guipúscoa, fundada el 1961, dedicada a la Gestió Integral de Projectes amb la realització d'enginyeria bàsica (disseny, càlcul d'estructures i d'unions) i enginyeria de producció, subministrament, fabricació, tractament de superfícies, logística internacional i muntatge de tota mena d'estructures en acer.

'Project cargo'

La construcció i assemblatge d'un projecte de 'Project cargo' és d’alta especialització, podent durar fins a 12 mesos i requerint grans calats, mà d’obra especialitzada i rampes pel procés de càrrega a vaixell.

Els projectes desenvolupats són normalment estructures metàl·liques i de caldereria per a plantes de cicle combinat, naus industrials, ponts i passarel·les, forns de centrals tèrmiques, grans dipòsits de gas, xemeneies, elements i estructures per a refineries, indústries petrolieres i petroquímiques, equips de refrigeració. 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics