Cookie control
Dissabte, 11 de Juliol de 2020

Una jornada de la Cambra i el Cercle d’Infraestructures defensa aprofundir en la ‘gestió individualitzada’ de l’Aeroport de Reus

10 de Març de 2020, per Redacció
  • Imatge de la jornada celebrada aquest dimarts a la Cambra de Comerç de Reus

     

El director del Centre d'Estudis de Transport per a la Mediterrània Occidental i expert en qüestions aeroportuàries, Óscar Oliver, ha defensat aquest dimarts que les institucions del territori han de seguir treballant per “aprofundir en la gestió individualitzada de l’Aeroport de Reus”. Oliver ha estat el ponent principal d’una nova jornada de la Fundació Cercle d'Infraestructures, en aquest cas centrada en el futur del model aeroportuari català.

Oliver creu que les institucions presents a la Taula Estratègia de l’Aeroport han de reivindicar la constitució del Consell Rector amb plenes competències per definir aspectes com la política comercial, el marc tarifari i l’impuls del pla director, entre d’altres. Aquest expert considera que “el cas de Reus és un bon exemple de gestió individualitzada”, tot i que, segons ell, “s’ha d’anar a més”. En aquest sentit, Oliver dibuixa un escenari d’oportunitats davant la saturació de l’Aeroport del Prat: “Reus ha de fer compatible el servei al territori amb tenir un rol complementari del de Barcelona” i ha recomanat a les institucions implicades que hi hagi una estratègia de promoció “més enllà del turisme, un sector que per volum ha de ser molt important a l’hora de captar línies i companyies, però l’Aeroport ha d’estar al servei dels altres motors econòmics del territori”.

En la mateixa línia s’han manifestat el president de la Cambra de Comerç de Reus, Jordi Just, i el de la Fundació Cercle d’Infraestructures, Pere Macias. Just coincideix en “el moment d’oportunitat per a l’Aeroport de Reus” i ha apel·lat a “la unitat del territori per reclamar el que l’Aeroport necessita, com l’Estació Intermodal que el connecti ferroviàriament amb Barcelona”. Macias ha compartit aquests reivindicacions i ha defensat un “gran acord de país per impulsar un sistema aeroportuari propi”.

Durant la jornada s’ha reivindicat també la creació d’una Agència Catalana Aeroportuària i un model de gestió que superi els centralismes. La tendència en auge al continent asiàtic a diversificar ingressos amb la creació de zones d’oci, comerç i allotjament als recintes aeroportuaris ha estat un altre dels focus d’aquesta jornada. La cloenda ha anat a càrrec de l’alcalde de Reus, Carles Pellicer, que ha fet una crida a la Generalitat a “concretar una estratègia clara per portar a la pràctica” aquest empoderament de l’Aeroport de Reus que avui ha reclamat aquesta jornada.

 

 

 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Enric  10 de Març de 2020

Más reuniones

Están pasando los años y nuestro aeropuerto solamente sirve para vueles de bajo precio subencionado por todos y que casi siempre con destino Inglaterra, es solo para alimentar el turismo de bajo precio y que deja poco económicamente en nuestro territorio, muchas reuniones que como casi siempre no sirven de nada, nunca se han propuesto el obligar a las compañías que pongan vuelos nacionales que es lo que necesitamos para no tener que depender de Barcelona esto si que nos hace falta