Dimecres, 24 d'Abril de 2024

Adif preveu normalitzar aquest diumenge la circulació de trens a Mont-roig del Camp

S'han canviat els sistemes de gestió del trànsit malmesos per la incidència del 6 de juny

10 de Setembre de 2016, per ACN
  • La normalitat ferroviària tornarà a Mont-roig del Camp aquest diumenge

    ACN

Adif preveu normalitzar el servei ferroviari al seu pas per Mont-roig de Camp aquest diumenge, un cop han acabat de reparar la greu incidència que va malmetre les instal·lacions el passat 6 de juny, fa més de tres mesos. En un comunicat l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries afirma que ha aconseguit anticipar tres setmanes les previsions per resoldre la incidència. La normalització del servei suposarà la "reducció de l'interval mitjà de successió de trens i l'increment de la capacitat horària". La incidència del 6 de juny va originar un incendi, que va destruir el sistema de gestió electrònic. L'avaria ha comportat des de llavors retards diaris en els trens de la línia RT2.

Segons detalla Adif, les principals operacions han consistit en la instal·lació d'un nou enclavament electrònic a l'estació de Mont-roig del Camp, que va ser totalment destruït per l'incendi originat a causa de la incidència. D'altra banda, també s'ha instal·lat un nou sistema d'energia, la remodelació de l'edifici tècnic, la reposició d'equips de senyalització i de connexió amb els tres passos a nivell, la línia de cablejat, l'adaptació del sistema de telecomunicacions a les noves instal·lacions i treballs d'obra civil i canalitzacions.

La incidència es va produir el 6 de juny i es va originar en detectar-se una manca de tensió a la catenària en el tram Tarragona-Vandellòs, a més d'altres afectacions a les instal·lacions de comunicacions i seguretat. Concretament, va caure un cable i el contacte amb d'altres va causar un incendi que va inutilitzar els sistemes de gestió de trànsit, comunicacions, senyalització i seguretat. L'ens gestor va iniciar una investigació per esbrinar les causes de l'incident i no descartaven la hipòtesi d'un sabotatge.

L'avaria ha provocat múltiples retards –els primers dies, va arribar a superar l'hora en algunes ocasions- en els trens de la línia R16 i del corredor mediterrani. El comitè d'empresa d'Adif, que ha fet vaga en divendres alternatius durant l'estiu, va dubtar aleshores si l'avaria es podria arribar a reparar i van preveure que l'enclavament quedaria inutilitzat durant un llarg període de temps.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics