Divendres, 29 de Març de 2024

Alumnes d'FP fan un projecte per dinamitzar Escornalbou i la figura de Toda

Estudiants d'Animació Sociocultural i Turística creen una sèrie d'activitats lúdiques centrades en la trajectòria del reusenc

28 de Febrer de 2019, per Redacció
  • Imatge de la presentació del projecte del passat dijous

    Cedida

Aquest passat dijous s’ha presentat el projecte de dinamització del Castell Monestir d’Escornalbou i la figura d’Eduard Toda, realitzat per l’alumnat del CFGS d’Animació Sociocultural i Turística de l’INS F. Vidal i Barraquer de Tarragona. El projecte és una experiència basada en la metodologia d’Aprenentatge i Servei (APS) en col·laboració amb l’empresa IBER, Arqueologia, Patrimoni i Tursime, S.L., amb l’objectiu de "donar a conèixer el Castell Monestir d’Escornalbou, el seu entorn natural" i el reusenc als escolars de diversos nivells educatius.

S’han elaborat cinc propostes que han estat dissenyades, programades, executades i avaluades per l’alumnat de segon curs del cicle d’ASCiT, amb l’assessorament de les professores Isabel Gutiérrez i Pilar Figueras i amb l’orientació, informació i revisió de Laura Bricio i Maria Pérez, responsables d’IBER. Les activitats es concreten en 'La maleta viatgera', una "maleta didàctica" dirigida a Educació Infantil que treballa els sentits amb el fil argumental dels viatges de Toda; 'Eduard Toda, Influencer', una proposta interactiva lligada a les xarxes socials on l’alumnat de primària haurà d’ajudar el reusenc a resoldre una sèrie de proves seguint les diferents estances del castell-monestir; 'Dossier pedagògic', un seguit activitats lúdico-recreatives i d’aprenentatge que introduiran l’alumnat de primària al coneixement de la vida de Toda i de les dependències del castell-monestir; 'Misteris a Escornalbou', un joc de cartes on a partir d’històries relacionades amb Toda, els seus viatges i el castell-monestir, es proposa a l’alumnat resoldre enigmes i misteris elaborant hipòtesis; i 'La carta perduda', amb el fil conductor d’una carta que escriu el rei Alfons II d’Aragó al Canonge Joan de Sant Boi, l’alumnat de secundària haurà de descobrir un tresor demostrant competències de lectura de mapes i orientació pel Camí dels Frares, que envolta el monestir.

L’alumnat ha disposat d’unes 70 hores del seu currículum dins el mòdul de projecte per a elaborar aquestes activitats que es dissenyen en equip. Aquest projecte "pretén posar en pràctica les competències que l’alumnat ha adquirit al llarg dels estudis del cicle formatiu d’Animació Sociocultural i Turística", s'ha exposat. 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics