Divendres, 15 de Desembre de 2017

Cambrils 'reeduca' infants amb dificultats d'aprenentatge derivats des de Serveis Socials

Dues psicòlogues especialitzades oferiran els seus serveis gràcies a un conveni entre l'Ajuntament i el Centre de Psicologia Educativa TIP

10 d'Octubre de 2017, per Redacció
  • L'alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, -al centre de la imatge-, amb representants del Centre de Psicologia Educativa TIP de Cambrils

    Cedida

L’Ajuntament de Cambrils i el Centre de Psicologia Educativa TIP de Cambrils han signat un conveni de col·laboració que permet oferir dues beques a nens i nenes que estan cursant de primer a sisè de primària en algun dels centres escolars del municipi i que necessitin un servei de reeducació. El servei és ofert de manera desinteressada per dues psicòlogues infantils especialitzades en el procés d’aprenentatge. De fet, les famílies han de pagar el preu simbòlic d’un euro per cada sessió.

Els beneficiaris de les beques són dos infants derivats des dels Serveis Bàsics d’Atenció Social de l’Ajuntament que compleixen una sèrie de requisits. Per una banda, tenen dificultats per seguir el currículum escolar per problemes de concentració, atenció, memòria, lectoescriptura, falta de motivació, hàbits i organització, entre altres; i per l’altra, les seves famílies s’impliquen i participen de les activitats necessàries per a la millora de l’infant però no es poden fer càrrec econòmicament d’un tractament educatiu.

En el marc d’aquest acord, els alumnes ja estan rebent sessions de reeducació escolar d’una hora a la setmana, del 15 de setembre del 2017 al 20 de juny del 2018, dirigides a treballar els continguts curriculars i els aprenentatges, tenint en compte les seves característiques individuals i les seves necessitats educatives.

Amb aquest objectiu, el centre TIP realitza una valoració per a conèixer les habilitats i recursos de què disposa l’infant i elaborar un pla individualitzat adaptat a les necessitats de cadascun dels i les alumnes. Després, mitjançant una atenció personalitzada, s’assessora a les famílies proporcionant orientació, suport i pautes educatives al llarg de tot el procés. La finalitat és identificar les dificultats i potencialitats de cada nen o nena i proporcionar-los les eines estratègiques necessàries per assolir un aprenentatge eficaç i, d’aquesta manera, garantir l’èxit tant en el seu desenvolupament escolar com personal.

En cas que algun dels infants no segueixi amb regularitat les sessions de reeducació o no hi hagi la implicació necessària per part de la família, el centre TIP el donarà de baixa i l’Ajuntament en podrà derivar un altre.

Aquest és el primer any que se signa un conveni amb el Centre de Psicologia Educativa TIP però la col·laboració amb l’Ajuntament va començar el curs passat, durant el qual les psicòlogues van ajudar a quatre infants amb dificultats d’aprenentatge: l’Aida, l’Ainara, l’Abdelkarim i la Iris. Enguany els primers infants derivats han estat l’Ivan i el Renato.

COMENTARIS (0)

Reportatges