Divendres, 19 d'Abril de 2024

Una sortida a Farena

D'una bellesa única, en destaquen l'Església de Sant Andreu i les restes del castell

12 de Gener de 2020, per Redacció
  • Una vista de Farena

Reusdigital.cat

Aquest diumenge reprenem les excursions que, setmanalment, us proposem dur a terme des de Reusdigital.cat. En aquesta ocasió ens hem decidit a guiar-vos en una visita a Farena, entitat de població de Mont-ral, a la comarca de l'Alt Camp. Per arribar-hi des de la nostra ciutat, tan sols heu d'agafar la carretera C-14 i, posteriorment, la TV-7044 (són una quarantena aproximada de quilòmetres). Situat a les muntanyes de Prades, en un coster a l'esquerra del riu Brugent, l'indret us sorprendrà pel seu desnivell, amb les seves notables pujades i baixades.

L'Església de Sant Andreu i les restes del castell

Cal que tingueu en compte, això sí, que a segons on no hi podreu pas accedir amb el vostre vehicle. És a una dotzena de quilòmetres del nucli de la Riba. De fet, el recorregut entre tots dos punts és d'una bellesa natural única i destaca especialment per la seva flora. Un cop hi arribeu, hi detectareu una cinquantena d'edificis que us permetran analitzar el pas del temps i l'evolució històrica i demogràfica de la vila. Ara per ara, en ple hivern, a Farena no hi viu pràcticament ningú. A l'estiu, amb tot, és ple vida perquè el Brugent convida a fer-hi una capbussada.

Pel que fa al patrimoni, cal subratllar la rellevància de dos elements de Farena. D'una banda, l'Església romànica de Sant Andreu, que els experts i cronistes situen (problablement) al segle XII, i amb un mural pintat el 1946 per Anton Català; de l'altra, les restes del castell, als estables de Can Vilalta, on encara hi veureu alguns murs. El poblet és a l'agenda de tot excursionista del territori per les possibilitats que ofereix de gaudir de rutes i camins. Dels racons que cal conèixer, el Toll de l'Olla és un dels imprescindibles.

Si esteu de sort, un cop hi sigueu, tindreu una estona de calma total i de desconnexió. Des de la plaça, sortiu pel carreró estret a la dreta i continueu la marxa durant un quilòmetre; trobareu un cartell en direcció al Mas d'en Toni i, des d'aquí, seguiu per la pista forestal durant uns 20 o 25 minuts (en funció del ritme). Finalment arribareu a un espai obert on, a la dreta, un camí us durà al Brugent.

Notícies relacionades:

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat

El més llegit

COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics