Un jubilat resident a la zona del Camí del Corralet a la urbanització Vilafortuny de Cambrils, Miquel Àngel Casals, ha alertat del mal funcionament del pas a nivell d’aquesta àrea el passat diumenge a la nit. Segons aquest veí, al voltant de les 9 del vespre d’aquell dia, mentre circulava un tren provinent de Salou, les barreres del pas a nivell del Camí del Corralet es van aixecar i el semàfor es va apagar.
La desactivació dels sistemes de protecció van provocar que alguns vehicles aturats a la cua comencessin a circular amb normalitat pel tram i el tren en direcció sud hagués d’aturar-se per no atropellar els cotxes que travessaven la via en aquell moment de manera indeguda. Casals ha afirmat “de tercemundista la situació” i ha afegit que va ser “perillosa” per la seguretat de les persones. Segons ha pogut saber Reusdigital.cat, constaria una altra queixa veïnal pel mal funcionament d’aquest mateix pas a nivell en els darrers dies.
El pas del Camí del Corralet és un dels escassos passos a nivell per la via que hi ha entre Salou i Cambrils, una àrea de pas molt freqüentada pels residents a la zona de Vilafortuny. De fet, aquesta via uneix els barris Esquirols, Els Ametllers i Quatre Camins i també és la principal ruta alternativa a l’avinguda Vilafortuny per la comunicació de direcció mar - muntanya en tota la zona. A més, és l’única que permet la circulació en doble sentit als vehicles d’un dimensió superior als 3,20 metres en tot aquell districte urbà. L’octubre de 2013, Adif va realitzar tasques de manteniment en aquest indret. De la seva banda, el juliol passat el consistori cambrilenc va repintar el camí i va millorar la il•lumninació de la zona.
Adif culpa a un tren inexistent
Inicialment, fonts d’Adif han comentat que no els constava cap mena d’anomalia en aquest tram ferroviari durant la jornada de diumenge. Analitzats els registres de l’esmentada nit han afegit que al voltant de les 9 del vespre el dispositiu de seguretat es va activar a causa d’un "tren fantasma". És a dir, que es van activar les barreres sense que circulés cap tipus de comboi per la via. Això hauria provocat que les barreres romanguessin abaixades durant deu minuts innecessàriament.
Les mateixes fonts expliquen que quan hi ha una incidència d’aquest tipus el mateix sistema de seguretat passa avís al següent maquinista per a que comprovi el funcionament òptim del pas a nivell. A més, el protocol estableix que la velocitat d’aquest segon tren s’ha de reduir molt considerablement. Per últim, Adif ha explicat que -amb posterioritat - la companyia ferroviària ha iniciat obres de manteniment en la catenària en aquest sector que poden haver generat que les barreres s’activin fora dels horaris de circulació de trens malgrat desvincular-lo dels fets esmentats.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics