Dimecres, 18 de Juliol de 2018

El poder de l'espiritualitat

La meditació 'pot ajudar a regular el descans, la percepció del dolor, i proporciona benestar emocional'

08 d'Abril de 2018, per Adrià Díaz Bages
  • Pràctica de meditació a la Sala Venus

    Adrià Díaz Bages

  • Isabel Fornós durant la classe de meditació a la Sala Venus

    Adrià Díaz Bages

  • Classe de meditació a la Sala Venus

    Adrià Díaz Bages

  • Pràctica de meditació a la Sala Venus

    Adrià Díaz Bages

  • Gururaj Ananda Yogi, creador de la IFSU

    Adrià Díaz Bages

La feina, els embussos, els conflictes laborals, les preocupacions, els nervis, les presses... Tot això forma part de la vida quotidiana del segle XXI, en major o menor mesura. L'estrès és una emoció natural que actua com a mecanisme de supervivència i ens activa per a poder adaptar-nos millor als reptes del dia a dia. Ben gestionat i controlat, però, no és negatiu, ja que actua com a metxa motivacional per resoldre els problemes. Un excés, amb tot, pot ser perjudicial per a la salut de les persones, "tant des del punt de vista emocional com físic", afirma la professora de la Sociedad Espanyola de Meditació (SEM), Isabel Fornos Vilanova, que ha notat de primera mà els seus beneficis.

La meditació "com a pràctica espiritual és aconfessional, no està adherida a cap religió", aclareix. És una pràctica espiritual que no restringeix ni recomana aliments, no condiciona l’estètica; s’adapta a la vida de cadascú, "per tal que cadascú trobi les seves eines per resoldre conflictes i sigui qui és”. La professora de la SEM defineix la meditació com “un conjunt de tècniques per aprendre a resoldre conflictes i viure el dia a dia, que al final és la vida”.

La SEM, al seu torn, pertany a la International Foundation for Espiritual Unfoldment (IFSU), i en segueix la seva metodologia. Fornos imparteix classes a la Sala Venus a Cambrils amb un horari flexible. Imparteix un curs on ensenya una sèrie de "tècniques teòriques, filosòfiques, i sobretot pràctiques, per millorar la vida i que aquesta sigui plena”. “La pràctica és el més important”, afirma. L'experta, que fa servir metodologia de la IFSU, estableix que cal “desplegar les fulles com fa el capoll d'una flor”.

Meditació, per què?

“Les persones vénen a provar la meditació per millorar la seva vida i el seu entorn, vénen per deixar de patir”, manifesta Fornos. Una de les coses que s'aprenen en la meditació, diu, és a no deixar-se dur per les emocions, "i ajuda a adonar-se de que la meitat de pensaments no serveixen per res i l'altre meitat són falsos o superflus", esmenta la professora, que ha viscut i viu de primera mà els beneficis de la meditació, i recomana la seva pràctica a tothom qui “hagi tingut la curiositat de practicar la meditació", ja que "el sol fet d’haver-ho pensat ja significa que hi ha quelcom a millorar".

Fornos va iniciar-se en aquest conjunt de tècniques espirituals després "d'estar malament", assegura. “Tenia problemes per dormir, de falta de concentració, de memòria, entre d'altres, i vaig poder comprovar com tot va millorar quan vaig decidir meditar", detalla. En els seus cursos es fan diverses pràctiques, centrades en en la respiració, (pranayamas), de concentració, de xant (mantres), i es treballa amb els pensaments, sentiments i les emocions, "que són els tres grans eixos del ser".

Coneixements pràctics

Un dels reptes per a la persona que comença la meditació és integrar les pràctiques en el seu dia a dia. Cada setmana s’inclouen pràctiques que l’alumne ha d’afegir, es repassen les pràctiques anteriors i se n'afegeixen de noves, per tal que quan s’acabi la formació, la persona marxi amb un conjunt de coneixements pràctics que siguin útils per fer servir a diari. "Aprens a ser un escoltar de manera activa, aprens a escoltar i a observar", afirma, i "una cosa que es treballa molt són les idees i les creences de cadascú", no des d'un punt ideològic, sinó des d'una vessant psicològica. "Deixem de ser reactius amb els altres, aprenguem a fluir", demana.

Tot i que els beneficis d'aquesta pràctica són notoris, no es veuen d'un dia per l'altre, "són acumulatius". La meditació de forma periòdica “regula la son, la percepció del dolor, i proporciona benestar emocional”, assegura Fornos, que ho ha pogut gaudir en primera persona. "La meditació proporciona disciplina, però no des de la obligació, sinó des de la joia.

Un dels punts principals de la meditació és que “treballa l'amor, ja que està molt vinculada al poder de les emocions”, manifesta. A més a més, “també serveix per aprendre a augmentar el grau de concentració, per relaxar-se, per aprendre a no fer judicis cap als altres ni cap a un mateix, i a treballar els sentiments positius”. “La meditació no és un estil de vida”, puntualitza Fornos, sinó que “és un mètode a través del qual se'ns permet afrontar la vida de forma plaent i amorosa, afrontant la vida tal i com es presenta”.

Feu clic sobre qualsevol fotografia per iniciar el passi de diapositives

meditacio sala venus isabel fornos
meditacio sala venus isabel fornos
meditacio sala venus isabel fornos
meditacio sala venus isabel fornos
COMENTARIS (0)

Reportatges