Divendres, 19 d'Abril de 2024

El Punt de Voluntariat de Cambrils augmenta les atencions en el seu segon any de funcionament

31 de Juliol de 2017, per
  • Presentació del balanç del Punt de Voluntariat

    Cedida

El Punt del Voluntariat de Cambrils ha augmentat les atencions a voluntaris i voluntàries un 25% respecte l’any passat i cada vegada són més les entitats del municipi que utilitzen aquesta oficina de suport. Aquest juliol el servei municipal ha presentat la memòria del seu segon any de funcionament amb un balanç molt positiu. El Punt del Voluntariat es va posar en marxa el 2015 al Centre de Cívic de les Basses i obre els dimecres de 4 a 6 de la tarda, i els divendres de 10 a 12 del matí. 

A la presentació hi van participar l’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza; la regidora de Participació Ciutadana, Ana López; la presidenta de la Federació Catalana del Voluntariat Social (FCVS), Francina Alzina; la coordinadora de programes i el coordinador territorial de la FCVS, Carmen García i Josep Cabrera, i la tècnica d’informació i orientació del Punt de Voluntariat de Cambrils, Maria Escoda. 

Des del mes de juny de 2016 al maig de 2017 hi va haver un augment de les atencions a voluntariat i entitats com la Creu Roja, Càritas Sant Pere, Càritas Santa Maria, Amics de la Gent Gran, Voluntariat per la Llengua, Aixopluc Escolta Activa, Amigats, Fundació Intress, entre d’altres. 

El perfil de les persones voluntàries

Quant a l’anàlisi sociodemògràfic de la població que s’adreça per oferir-se com a voluntària, Escoda va destacar que segueixen primant les dones respecte els homes en un 70%, tot i que la voluntat de la Federació i de l’Ajuntament és aconseguir la paritat en aquesta xifra. “El voluntariat ja no ha de ser només cosa de dones i d’assistir, sinó cosa de tots i d’apoderar”, va afirmar Maria Escoda. 

Pel que fa a l’edat, el gruix majoritari aquest any, a diferència del passat, que era la població activa i desocupada, han estat les persones jubilades. Escoda ha celebrat l’augment d’aquest “col·lectiu diana” per al voluntariat, ja que “poden oferir molt temps i alhora molt coneixement acumulat, i encara molta vitalitat, a les entitats”. 

Per últim, la memòria posa de manifest que els àmbits més demandats de voluntariat segueixen essent, igual que l’any passat, els temes de Gent Gran, Infància i Joventut, seguits d’Immigració, Suport Social i Pobresa, probablement perquè socialment es perceben com a col·lectius força vulnerables. 

Fet aquest balanç i per acabar, la coordinadora de programes de la Federació va explicar les perspectives de futur per al tercer conveni de col·laboració. Carmen Garcia va afirmar que se seguirà “apostant per tot el que es fa fins ara, la difusió de què és el voluntariat, la promoció ciutadana del voluntariat i la informació i la formació per al voluntariat”. Així mateix, s’ampliaran serveis de la mà de la Federació Catalana de Voluntariat Social com la borsa de voluntariat online, el Guanyem-hi tots, o el Mercat Social, i també es donarà suport als projectes d’Aprenentatge i Servei que de manera curricular seran obligatoris a quart d’ESO a partir de l’any 2018. 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics