Dimecres, 24 d'Abril de 2024

Els treballadors d’Adif a la demarcació convoquen aturades parcials del 13 de maig al 27 d’agost

El col·lectiu denuncia l’externalització de serveis, una reducció de plantilla i manca d’inversió i manteniment de les infraestructures

12 de Maig de 2016, per ACN
  • Els treballadors d'Adif denuncien l'externalització de serveis

     

Els treballadors de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) a la demarcació de Tarragona han convocat diverses aturades parcials entre aquest divendres 13 de maig i el 27 d’agost per denunciar l’externalització de serveis, una reducció del 21% de la plantilla en set anys, la manca d’inversió i de manteniment de les infraestructures, i el tancament d’estacions i de bases de manteniment com la de Reus. Segons ha explicat aquest dijous el comitè d’empresa, les aturades parcials tindran lloc els divendres i dissabtes alterns en torns de quatre hores -de les 11 a les 15 hores i de les 19 a les 23 hores els divendres, i de les 3 a les 7 hores els dissabtes-. El col·lectiu denuncia que l’empresa ha establert uns serveis mínims “abusius” i això farà que les aturades no tinguin gairebé afectació en els serveis de passatgers de rodalies ni en els trens de mitjana i llarga distància.

Els treballadors tarragonins d’Adif s’han plantat davant l’empresa pública i el ministeri de Foment per exigir, d’una vegada per totes, solucions a la seva problemàtica. “Adif ni és eficient, ni és sostenible, ni és de qualitat”, ha criticat el sindicalista de la UGT Héctor Sebastià, president del comitè d’empresa d’Adif a Tarragona. El col·lectiu denuncia la privatització de serveis, una plantilla insuficient “en totes les àrees productives” i unes infraestructures “precàries i descuidades” fruit d’haver prioritzat la construcció de la xarxa d’Alta Velocitat.

El comitè d’empresa ha denunciat avui que, en set anys, l’empresa ha passat de 365 treballadors a 297 al territori -un 20% menys- i es mostra preocupat pel futur de la plantilla, que té una edat mitjana de 55 anys. El col·lectiu critica que, de les 265 places de feina convocades enguany a nivell estatal, només quatre es destinaran a la demarcació. També s’ha obert un programa de mobilitat del personal que, temen, podria acabar sent perjudicial i traduir-se en una pèrdua global d’efectius.

Els treballadors han explicat que l’empresa ha externalitzat activitats pròpies d’Adif i dels seus treballadors. Un exemple és el manteniment de les vies del Corredor del Mediterrani entre Vandellòs i el nus de Vila-seca, actualment en obres, del qual se n’encarregarà l’empresa constructora per un període de 20 anys. “És una funció que sempre hem fet nosaltres i que comportarà el tancament de centres de treball”, ha lamentat Sebastià.

Els treballadors encarregats de mantenir la infraestructura ferroviària han denunciat també la manca d’inversió i de revisió de les instal·lacions. La situació, segons ells, és la culpable dels retards que pateixen els usuaris i l’origen d’incidents com els diversos descarrilaments registrats en les línies de Móra i Faió. També l’estació de classificació de Tarragona presenta un estat “deplorable” i els trens hi han de circular amb restriccions de velocitat, a 10 km/h, segons han apuntat.

Sebastià ha manifestat que, a més del desmantellament de l’empresa, Adif aplica una política pensada per “substituir els treballadors per màquines”. El comitè d’empresa ha denunciat també la clausura d’estacions i de centres de manteniment com el de Reus, la qual cosa comporta més desplaçaments del personal i més temps per poder resoldre avaries. El personal tem, també, pel futur de la base de manteniment de l’Ametlla de Mar o per la situació “precària” de la de Sant Vicenç de Calders. “No tenim resposta de l’administració, no hi ha inversió i anem cap a un futur molt incert”, ha advertit el representant dels treballadors.

Davant d’aquesta situació, els treballadors de la demarcació de Tarragona estan cridats a secundar diverses aturades parcials entre aquest divendres 13 de maig i el 27 d’agost, en torns de quatre hores. Tot i això, denuncien que l’empresa ha establert uns serveis mínims “abusius” i que no s’ha avingut a negociar. A la pràctica, aquest fet suposarà que la vaga tingui poca repercussió. Els usuaris només es veuran afectats pel tancament de les taquilles i els trens de passatgers seguiran circulant. La mesura sí que podria tenir afectació en la circulació de combois de mercaderies.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics