Divendres, 19 d'Abril de 2024

Enllestida la variant de Valls que millora la connectivitat amb l'A-27

Malgrat només fer 800 metres de longitud, és un tram estratègic que uneix les carreteres de Reus i de Tarragona

19 d'Octubre de 2016, per ACN
  • El nou tram de variant de Valls, encara amb tanques de l'obra i cartells mig tapats, enllaçarà la N-240 i la C-37 -on hi ha l'accés a l'autovia A-27-, sense haver de passar per dins del nucli urbà

    ACN

La variant de Valls ja està acabada, després de gairebé un any d'obres. Queden uns últims detalls per enllestir, però la via està a punt per obrir-se a primers de novembre, segons ha confirmat l'alcalde de Valls, Albert Batet, a l'ACN. Malgrat no arribar al quilòmetre de longitud -fa un total de 800 metres-, es tracta d'una infraestructura molt esperada al territori ja que uneix dues de les principals carreteres del terme, la de Tarragona -la N-240-, i la d'Alcover i Reus -C-37. És precisament a la C-37 on hi ha l'accés a l'autovia A-27, per la qual cosa la nova variant facilita la connexió i afluència de vehicles amb aquesta via ràpida a Tarragona que va construir Foment i que, ara per ara, acaba a Valls, a l'espera que en un futur pugui allargar-se fins a Montblanc. La variant de Valls, finançada per la Generalitat per un import de 2,6 milions d'euros, estalviarà el pas de vehicles i camions per l'interior de Valls. "Era un enllaç molt necessari que feia molts anys que hi lluitàvem i vam aconseguir que es desencallés; la seva posada en marxa és una excel·lent notícia", ha afirmat Batet.

La nova variant, executada pel Departament de Territori i Sostenibilitat, connecta la N-240 -la carretera de Valls a Tarragona-, a l'alçada de la rotonda del restaurant Fèlix, amb la carretera C-37 -que passa per Alcover i Reus-, on s'hi ha construït una rotonda al quilòmetre 5,8, a escassa distància de la rotonda de l'A-27. La nova via té dos carrils de 3,5 metres d'amplada i vorals d'1,5 metres. També inclou un pont d'uns deu metres d'alçada per salvar el torrent del Puig.

Des que el Ministeri de Foment va plantejar el traçat de l'A-27 per l'oest del terme de Valls, l'Ajuntament i la Generalitat van coincidir en la necessitat de construir aquesta variant o 'bypass', tant per millorar la connectivitat amb l'autovia, com per enllaçar dues carreteres molt transitades d'accés a Valls -la N-240 i la C-37. Fins ara els vehicles i camions es veuen obligats a entrar dins del nucli urbà de Valls, per la zona del Portal Nou, per poder anar de l'una a l'altra.

"Amb aquest enllaç es podrà descongestionar tot l'àmbit del Portal Nou, sobretot arran la posada en marxa de l'autovia A-27 -el desembre passat-, i s'ha de posar en valor que Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya hagi trobat els recursos necessaris per dur a terme una de les infraestructures més grans que s'han desenvolupat des del propi Departament durant aquests últims anys, i que hagi estat a Valls és quelcom a valorar", ha conclòs l'alcalde.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics