Dissabte, 20 d'Abril de 2024

Granados es troba amb representants d'Adif per indicar-los les 'prioritats ferroviàries' de Salou

Entre les quals el desmantellament de les vies i la posada en marxa de l'estació provisional

11 de Març de 2020, per Redacció
  • Imatge de les obres a l'estació provisional de Salou-Port Aventura

    Reusdigital.cat

L’alcalde de Salou, Pere Granados, acompanyat del regidor de Gestió del Territori, Marc Montagut, ha mantingut una reunió amb el director general de negoci i operacions d’Adif, Pablo Hernández Coronado, acompanyat del subdirector d’estacions, Vicente Yerbes, i d’altres tècnics representants d’Adif, per tal de tractar i revisar els temes ferroviaris pendents que formen part del desenvolupament de la totalitat del projecte del corredor mediterrani i que afecten el municipi.

Pel que fa al projecte de desmantellament de les vies del centre del nucli urbà de Salou, l’alcalde ha reclamat "celeritat" recordant que “és un projecte d’obligat compliment legal per la Declaració d’impacte ambiental del corredor, i que Adif ja ha licitat la seva redacció, de forma que abans de l’estiu es tindrà la proposta de desmantellament enllestida per ser executada”. L’alcalde ha tornat a insistir en el fet que “s’accelerin al màxim tots els tràmits per a iniciar els treballs d’eliminació de les vies quan abans millor, perquè és també un objectiu reclamat pels alcaldes dels municipis afectats".

El batlle ha manifestat que “ha estat una reivindicació històrica de Salou perquè suposa una barrera física que impedeix una mobilitat normal i trinxa el centre de Salou; a més de comportar riscos per a la seguretat de les persones, amb víctimes mortals”. Pel que fa a la construcció de l’estació provisional de Salou-PortAventura ja iniciada, es preveu que pel proper mes d’abril pugui ja entrar en funcionament.

I respecte a la nova estació, ADIF ha informat l’alcalde que el projecte definitiu està pendent d’unes modificacions sobrevingudes en compliment de la nova normativa sobre sostenibilitat i eficiència dels edificis. Respecte a la construcció d’un tram d’1’5 quilòmetres amb doble ample de via que forma part del projecte del corredor, que ja està previst en l’estudi informatiu del Ministeri de Foment, i és "d’obligat compliment", l’alcalde ha manifestat que “es tracta d’un ramal important pel volum de passatgers de present i de futur, perquè connecta Salou, a través de la línia Tarragona-Reus, amb l’eix principal del corredor amb ample internacional".

De no executar-se el desmantellament, han apuntat fonts municipals, el corredor quedaria "fora de la llei i podria ser denunciat als tribunals".

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics