Divendres, 19 d'Abril de 2024

La crisi de la covid-19 fa créixer més d'un 30% el nombre de persones ateses per Serveis Socials de l'Ajuntament de Cambrils

16 de Setembre de 2020, per Redacció
  • Una imatge de l'Ajuntament de Cambrils

    Reusdigital.cat

Els Serveis Socials de l'Ajuntament de Cambrils han atès 6.452 persones des de l'inici de la pandèmia fins el 30 d'agost. Això suposa un increment d'un 32,57% del nombre de veïns atesos en relació al mateix període de l'any anterior. També han augmentat significativament les intervencions, que en aquests quatre mesos i mig han ascendit a 12.451, un 52,32% més que el 2019. D'altra banda, destaquen les 5.035 atencions telefòniques a persones o unitats familiars amb factors de risc o vulnerabilitats, tal i com han fet constar fonts del consistori. D'aquestes, una part "molt significativa" han estat trucades de seguiment fetes durant el confinament per treballadors socials i educadors socials. La regidora de Benestar Social, Hélèn Arcelin, ha explicat que des de la declaració de l'estat d'alarma els serveis bàsics han hagut d'evolucionar per adaptar la intervenció a la nova realitat, amb nous sistemes de treball ajustats a les exigències sanitàries i als plans de contingència específics.

Increment de nous expedients

A banda de les xifres de persones ateses i d'intervencions, des de l'Ajuntament s'ha volgut destacar l'increment en un 70,17% dels nous expedients, que corresponen a famílies amb expedient tancat o que acudeixen per primera vegada a Serveis Socials. Cal tenir en compte que a 30 d'agost s'estava intervenint en 2.042 expedients, dels quals 388 són nous. El punt de major creixement es va produir del 18 d'abril a l'1 de maig. Durant aquest pic de dues setmanes es van obrir 122 nous expedients i posteriorment el creixement de demandes s'ha mantingut estable amb un augment mitjà de 40 nous expedients cada mes. La regidora ha afirmat que encara a data d'avui el 75,5% de la intervenció que estan fent els Serveis Socials correspon a problemàtiques vinculades als efectes de la pandèmia.

Els recursos més prescrits són els d'urgència social (80,84%) i concretament els ajuts bàsics d'alimentació, higiene i farmàcia (64,70%). S'han gestionat 696 derivacions d'urgència a la Xarxa de Distribució d'Aliments (477 a Caritas i 219 a Creu Roja) i s'han distribuït 195 targetes moneder, complementàries als lots gestionats per les entitats socials. Actualment la xarxa està atenent 810 persones, de les quals 267 són menors.

Per reforçar a la Xarxa de Distribució d'Aliments, l'Ajuntament ha gestionat la compra de 200 targetes moneder de 50 euros, i 500 targetes de 20 euros, amb un cost total de 20.000 euros; i la compra de productes bàsics d'alimentació, neteja i higiene personal, en càrrec a la partida d'ajuts d'urgència.

Augment dels ajuts d'urgència social

A nivell pressupostari, l'Ajuntament ha augmentat la consignació dels ajuts d'urgència social un 117,51%, passant d'un disponibilitat inicial de 104.500 euros a 227.300 euros.

El consistori ha assenyalat que el departament de Benestar Social ja està treballant en l'adopció de "noves mesures organitzatives i tècniques per garantir la intervenció social a mesura que es vagi reprenent l'activitat, integrant i normalitzant la nova situació, ja que es preveu un augment de la demanda que havia quedat aturada durant l'estat d'alarma". "El repte dels Serveis Socials està en gestionar la urgència social vinculada a la pandèmia sense que resti eficiència a la resta d'intervenció social, i sense que el sistema es col·lapsi", ha conclòs Hélène Arcelin.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics